Hej Bill, klart att det finns andra grejor än Linn som kan spela musik, så att det är klart roligt att bara vända platta efter platta. Jag har några kompisar som inte har en endaste Linnapparat och det låter riktigt bra ändå
Sedan har jag själv och även någon kamrat som har blandat lite. Jag tycker att tex Naim CD 5i spelar rock så det ryker för sin lilla peng.
Revel 50 högtalare är kul och även efterträdaren Audio salon är bra men då börjar det bli lite dyrt. Mirage OM-6 lät rätt bra, vissa Kef Reference likaså.
Maximalt med "Bang for the buck", är Audio-pro A4-14, som kan fås att spela väldigt respektingivande för de 4,5 kkr som ett friskt par kostar, om man bara matar dem med en bra signal, tex en Karik och uppåt.
Well Tempered skivspelare kan också fås att låta bra.
Som Pick up använder jag själv numera Lyra som passar jättebra med Linns tonarmar.
Sedan är det jättebekvämt, att bara köpa ett märke för då blir det inga katastrofala missanpassningar, ala den jag hade, när jag ordnade en riktig härdsmälta med tillhörande svampmoln i slutrissorna på en Technics SU8080, med att spela Infinity Q5 som hade extremt låg impedans i basen, pga Watkins Dual voice coils. MVH MRTweak