selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 00:38

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Oct 09, 2009 15:05 
Ny Medlem
Ny Medlem

OBS! uppdaterat första inlägget samt topic iom ändrade planer :)

Hej! ny på forumet men ska försöka sköta mig ;)
Det började suga efter uppgradering efter jag spände mina element (katan ,trikan) samt nylödda kablar

Sitter nu på :

Sherwood/newcastle R-871 http://www.sherwood.se/index.php?pageid=19
Sherwood/newcastle S-D871
http://www.sherwood.se/index.php?pageid=7
Linn Katan frontar
Linn Trikan center
Linn Classik unik sateliter

KEF PSW 2500 subb

Nu har jag bestämt mig för att behålla mina Katan
och istället satsa på källa , mest funderat på Classik movie men då jag för det mesta streamar musik/film från min "WD-TV" (optiskt) funderar jag på om jag inte skulle klara mig med nån annan vettig förstärkare utan cd/dvd , kom gärna med tips då jag känner mig rätt vilsen på vad som finns tillgängligt för mina behov

Last edited by kotteparva on Fri Oct 09, 2009 22:27, edited 2 times in total.

PostPosted: Fri Oct 09, 2009 17:28 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Det är ju alltid kul med nya, stora fina högtalare men alltså... Katan har ju oerhört mycket att ge. Så fort du får dom att låta bättre (typ med classik movie) kommer du glömma bort att dom är 5-tummare.

Dessutom med en nomal låt med normal volym tycker jag dom låter väldigt lika varandra.

PostPosted: Fri Oct 09, 2009 17:54 
Ny Medlem
Ny Medlem

Tack för tipset , lutar nu mot att jag köper en classikmovie i första hand , sitter dock o velar om jag ska köpa en ny eller en begagnad (08) samt steg till att driva mina Katan aktivt

Vad för steg skulle vara passligt isf?

Edit: såg att det endast fanns en optisk ingång i classik movie , det var ett minus för min del så jag för närvarande har 3 i bruk , nåja vad är väl en kabelskiftning mot ljudkvalitén :P

PostPosted: Fri Oct 09, 2009 18:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

jocke.tuffing wrote:
Det är ju alltid kul med nya, stora fina högtalare men alltså... Katan har ju oerhört mycket att ge. Så fort du får dom att låta bättre (typ med classik movie) kommer du glömma bort att dom är 5-tummare.

Dessutom med en nomal låt med normal volym tycker jag dom låter väldigt lika varandra.
Håller helt klart med jocke.tuffing, Katan är underbara!
Har just nu både ett par katan och ett par ninka i lägenheten, dock i olika system (vanligtvis)
Här om dagen degraderade jag från aktiva ninka -> passiva ninka, vilket inte var sådär jättekul, men idag när jag kom hem så lät det skitbra från hallen (brorsan spelade i vardagsrummet). Blev faktiskt förvånad över vilket engagemang och tryck de passiva ninkorna spelade med, men så var inte riktigt fallet. Katan:arna hade nu burits ut i vardagsrummet och kopplats in i mitt system.

Grymt helt enkelt, så återigen: Byt inte bort dem mot ninka :P (M140 är en annan femma)

/Jesper

PostPosted: Fri Oct 09, 2009 20:17 
Ny Medlem
Ny Medlem

då får nog katan:en vara kvar tills vidare , nu gäller det bara att klura ut hur man gör för att få dom aktiva , vet att på högtalaren vänder man bara rätt platta men man måste väl ha ett slutsteg eller två med rätt filter om jag förstått det rätt

Edit: om jag ist för classik movie enbart skulle köpa förstärkare med 5.1 och stöd för dts vad har linn att erbjuda som skulle passa mitt system då? konstaterade att jag knappt lyssnar/ser på skivor , streamar mest flac eller ser film från wd-tv (optiskt)

passar även på att rätta till min topic då jag redan bestämmt mig för att behålla Katan som frontar tills vidare

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00