Bill50x wrote:
MNn wrote:
Sitter ett jordat armband utanför bild... 
Bra, då har du kommit halvvägs. Du ska dessutom koppla apparathöljet till samma jord som handledsbandet. Se till att det inte finns några plaster eller dylikt inom 50 cm avstånd. Det gäller även typ fleecetröja. Lägg inte ifrån dig kretskortet på något (om det inte är en avledande dissipativ (högohmig men ledande) yta utan ta det direkt ur skyddspåsen och montera i apparaten. Nu har du åtminstone nått 90% av skyddet 
/ B
Som jag nämnt tidigare i någon tråd så under min tid på T&T hade vi inte några förhållningskrav alls
angående detta, armbandet användes sporadiskt och jag visste inte ens om att det fanns ett förrän
efter en lång tid. Tror att det var Anders eller David som letade fram det, och då användes det i a f
av dem alltid.
Kretskort, aktiva filter etc hanterades inte heller enligt ovan förut i a f.
Såvitt jag vet så har inte Linn ställt några krav på vem i butikerna som får göra vad och vilken erfarenhet
eller (intern-) utbildning dessa ska ha.
Det känns lite löjligt att någon som är erfaren med liknande jobb inte får byta själv p g a garantin, när
en ensam praktikant som aldrig hållit i ett kretskort förr kan få göra samma sak i en butik efter en
snabblektion av någon kollega.
/M