selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 22:51

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 11:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nån som får Spotify att fungera med Kinsky Desktop?

Jag kan lägga till låtar och album från Spotify i Kinskys spellista genom att helt enkelt dra och släppa, men Kinsky hoppar helt enkelt över dem när de ska spelas.

PostPosted: Mon Aug 24, 2009 13:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ska det fungera? Finns det ett uttalat stöd för Spotify? Jag skulle bli väldigt förvånad då Spotify är tänkt att användas med den specifika Spotify-klienten. Spotify använder sig dessutom av ett eget dataprotokoll (ej UPnP som DS:en) som kombinerar ner och uppladdnig(!). DS-bridge (som jag vill minnas finns beskrivet i någon annan tråd här på Selleri) är nog den enda kortsiktiga lösningen att få musik från Spotify in i en DS. Jag har gärna fel!

Jag misstänker att Kinsky Desktop bara helt enkelt accepterar ett drop event med text i när du drar från Spotify. När den kommer så långt att den skall försöka hitta en relevant URL i eventet så finner den inget och går vidare.

EDIT: Lite mer om Spotify + DS här: http://forum.selleri.de/viewtopic.php?p=65053

PostPosted: Mon Aug 24, 2009 13:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

teatime wrote:

Jag misstänker att Kinsky Desktop bara helt enkelt accepterar ett drop event med text i när du drar från Spotify. När den kommer så långt att den skall försöka hitta en relevant URL i eventet så finner den inget och går vidare.
Hmm, ok. Grejen var att vid Dynamik-kvällen på Peoples and Schmidt häromkvällen har jag för mig att handlaren nämnde nåt om Spotify-stöd. Men det kan ju vara ett missföstånd.

Jag har fått det att funka via DS-bridge, men det låter inget vidare. Tänkte att det kanske skulle gå att få bättre kvalité om strömmen gick till DS:en direkt.

PostPosted: Mon Aug 24, 2009 15:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
Hmm, ok. Grejen var att vid Dynamik-kvällen på Peoples and Schmidt häromkvällen har jag för mig att handlaren nämnde nåt om Spotify-stöd. Men det kan ju vara ett missföstånd.
Ja, han sade faktiskt så, men jag tyckte också det lät konstigt. Jag har kollat lite på Linns forum men inte hittat något om detta.

PostPosted: Fri Aug 28, 2009 21:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Christian wrote:
Broccoli wrote:
Ja, han sade faktiskt så, men jag tyckte också det lät konstigt. Jag har kollat lite på Linns forum men inte hittat något om detta.
Jag ska skicka info på måndag!

MVH Martin ...

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Mon Aug 31, 2009 17:46 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

peoplesandschmidt wrote:
Christian wrote:
Broccoli wrote:
Jag ska skicka info på måndag!

Hej igen! Ner Gilad var her föran cara/kinsky-desktop var lämnad utt på riktig och vi konfigurerad alla DS för hans kväll, han visad drag och drop griej t.o.m att den funkar med spotify .... ''men'' vi spelad inte. Hmnnnn! Jag har inte användad den själva. Jag rang LINN idag och Andy som har mycket ansvar inom DS nu han har byttad job. Det var lite öklart och han snackad med Keith, engineering ansvar för DS hus LINN. Det låter som det finns nån problem med att lässa URL ner den är ''dropped in''. Jag ska träffa båda Keith och Gilad på Lördag och återkommer!
''For the reckord'' Det är sant att jag sa många gånger att man kan spela spotify på cara/kinsky men om det bli sant??? Glöm Kinsky för en ögonblick och prova den her bridge program som man ska använda kontrol från spotify (inte drag/drop från kinsky) för enkelt styrning av din DS för MP3 från spotify:
(Windows or Mac)
- Download DSBridge from http://dsbridge.googlecode.com
- Drop the DLL and INI file into Spotify directory
- Restart Spotify
- Add the following m3u playlist on your music server

#EXTINF:-1,Spotify
http://<IPaddress of Spotify computer>:8124
- Select the Spotify radio stream using DS controller
Playback/Track Selection etc. is all controlled from Spotify interface

Jag ska återkommer på måndag hur det ska funkar eller inte men Kinsky ;)
MVH Martin ...

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 17:37 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hej igen, lite senare en Måndag ...

Jag frågad Gilad om Spotify och han sa att Spotify lämnar inte utte däras URL och det betyder justnu enda alternativ är att använda däras egna styrr program för din LINN DS och bridging program (see övanför tidigare info). Som vanligt ... det kommer att funkar med kinsky men ingen datum! Jag har inte hinnad prova Spotify styrr sytem men nån dag snart ner jag har tid!

Jag ska håla tysst om Spotify, Cara/Kinsky pda ... tills det funkar i min hand! ''I'm blaming Gilad ;) anyway''

PostPosted: Wed Sep 23, 2009 10:37 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Är det någon som fått Spotify att fungera med en DS nu då?

Funderar på att skaffa spotify premium, kan vara värt 100 spänn i månaden för en sån inspirationskälla. Låter det också skapligt så varför inte.

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00