selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 08:53

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

Välj ett av alternativen
Poll ended at Sat Sep 12, 2009 22:35
Alt 1 29%  29%  [ 4 ]
Alt 2 50%  50%  [ 7 ]
Alt 3 21%  21%  [ 3 ]
Total votes: 14
Author Message
PostPosted: Wed Sep 16, 2009 14:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär wrote:
Kan dock inte rekommendera inbygda volymkontrollen i majik ds. Vid inskaffning av kikkin så försvinner molnen från himmelen och färgerna bilr färgigare ja ni vet..... :mrgreen:
Skön post gillar liknelsen :D Svänger jag helt (igen) och går på Majik DS så blir det hursomhelst en Majik/I först vill ju ha lite ingångar för diverse annat tjafs som X-Box och digitalbox

PostPosted: Wed Sep 16, 2009 14:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

andkan wrote:
Jepp...så är det...2.1 får smisk och rätt ordentligt oxå av Sneaky DS med Cara...jämförelse mot Majik DS och uppåt är rätt menlöst...Unidiskarna är på inget sätt sämre nu än förut och de är fortfarande bra spelare, det är bara det att, tja...ni vet...

Kör du mest musik så tycker jag fortfarande att DS är vägen för dig! En Majik DS ger dig lite olika möjligheter oxå då den kan styra volymen ifall ett häftigt steg skulle råka komma din väg...sväng in om du har vägarna förbi och upplev DS med liknande högtalare i hemmiljö...
;)
Jo 99% är musik och egentligen så hatar jag alla sladdar hit och dit men ibland är det ju skönt att rocka loss med Guitar Hero framför Espek och rätt ofta vill jag ha TV-ljudet genom stereon även fast kvaliteten inte är avgörande. Så ett försteg är mer eller mindre ett måste oavsett.

Tack för erbjudandet det gör jag gärna :)

PostPosted: Wed Sep 16, 2009 15:11 
Moderator
Moderator

Jag har inte hela tråden färskt i minnet, så jag vet inte om detta förslag tidigare avfärdats, men hur skulle det vara att köpa en ny Majik DS, behålla Unidisk SC som försteg med ditigalingångar. Den extra Dynamiken som kan fås med i kampanjerbjudandet kan användas till SC, eller kanske något slutsteg. Spräcker detta budget?

PostPosted: Wed Sep 16, 2009 15:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Jag har inte hela tråden färskt i minnet, så jag vet inte om detta förslag tidigare avfärdats, men hur skulle det vara att köpa en ny Majik DS, behålla Unidisk SC som försteg med ditigalingångar. Den extra Dynamiken som kan fås med i kampanjerbjudandet kan användas till SC, eller kanske något slutsteg. Spräcker detta budget?
Jepp har varit lite otydlig men absoluta maxbudget är vad ett nytt Majik 2100 kostar dvs
20 300kr

PostPosted: Wed Sep 16, 2009 18:21 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Pär wrote:
Kan dock inte rekommendera inbygda volymkontrollen i majik ds. Vid inskaffning av kikkin så försvinner molnen från himmelen och färgerna bilr färgigare ja ni vet..... :mrgreen:
Helt sant, vissa försteg/volymkontroller är inte världens trevligaste men icke desto mindre kan en viss flexibilitet ha sina fördelar i jakten på den helige graalen...:)

Oavsett, Majik-I + Majik DS räcker långt, speciell nu med dynamik...gillar det skarpt här hemma och har blivit djupt impad av det på T&T oxå. Det finns ju lite möjligheter innan kampanjen är över, dvs du behöver ju inte köpa båda nya för att ändå få ta del av uppdraderingarna.

anders@digitalinterior.se

PostPosted: Wed Sep 16, 2009 20:19 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Vet inte detta räknas som offtopic, men Andkan; hur är Majik-I efter dynamikuppgraderingen?

Vore kul att höra lite från nån som har jämfört före och efter.

/S

PostPosted: Thu Sep 17, 2009 06:53 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ger väl ett offtopic svar då...Majik-I med dynamik, tja...lättast är väl att beskriva det som en skillnad man inte tänker på. Allt är så mycke mera rätt! Musiken flyter mycke bättre, olika komplexa melodislingor grumlas inte bort när andra instrument laddar på för fullt etc. Framför allt så är det betydligt mer känsla och inlevelse i sången...helt klart ett stort steg upp i prestanda men jag vill inte försöka sätta siffror på det...jag tror dock den här prestandan var rätt mycke dyrare innan dynamik...
;)

anders@digitalinterior.se

PostPosted: Thu Sep 17, 2009 10:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack mycket intressant låter som en väldigt bra uppgradering mao

PostPosted: Thu Sep 17, 2009 21:26 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
Ger väl ett offtopic svar då...Majik-I med dynamik, tja...lättast är väl att beskriva det som en skillnad man inte tänker på. Allt är så mycke mera rätt! Musiken flyter mycke bättre, olika komplexa melodislingor grumlas inte bort när andra instrument laddar på för fullt etc. Framför allt så är det betydligt mer känsla och inlevelse i sången...helt klart ett stort steg upp i prestanda men jag vill inte försöka sätta siffror på det...jag tror dock den här prestandan var rätt mycke dyrare innan dynamik...
Låter lovande!

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 12:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Efter ett besök på ToT och efter lite förhandlande hemma är det lite nya saker som gäller :D
Som bekant består systemet av Unidisk SC, Espek, båda dessa komponneter ska vara kvar.

LP12 kommer inte att vara aktuellt utan det blir DS i form av en Majik DS som gäller.

Målsystem blir alltså Majik DS, Unidisk SC (Dynamik), X och Espek
frågan är då vad X blir? vill ha en långsiktig lösning som jag inte behöver uppgradera

Budgeten har krympt något till ca 16 000kr vilket egentligen inte ger så många alternativ. Ett Majik 2100 med dynamik borde precis kunna rymmas om man hittar beg/demo ex eller finns det något annat alternativ?

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 12:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Majik 2100.. Eller försöka satsa på att aktivera dom. Är väl igentligen de enda alternativen?

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 14:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hos High Fidelity kan du hitta M2100 bla mitt gamla som jag bytt in. Ring och snacka de är riktigt trevliga och har bra service där. Du kan säkert köpa till Dynamik.

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 20:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack för tipset ska kolla direkt med High Fidelity deras beg.site är ju inte direkt aktuell :)

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 20:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

På tal om aktivt så blir det alldeles för baktungt billigaste aktiveringen med Chakra (6100) går nog lös på 25-30 000 beg. Hade jag sådana pengar så skulle det bli en Akurate DS istf Majik DS.

PostPosted: Thu Sep 24, 2009 18:43 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

andkan wrote:
;)
Second that. Monterte Dynamik i dag. Forskjellen er formidabel. Minner meg om forskjellen jeg opplevde da jeg gikk fra 2250 til Chakra Twin (annen tid og oppsett). Forskjellen er virkelig så stor.

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00