selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 09:07

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

Välj ett av alternativen
Poll ended at Sat Sep 12, 2009 22:35
Alt 1 29%  29%  [ 4 ]
Alt 2 50%  50%  [ 7 ]
Alt 3 21%  21%  [ 3 ]
Total votes: 14
Author Message
PostPosted: Thu Sep 10, 2009 19:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stefan: Behöver fler ingångar än en så då faller Kikkin bort och sen är det bara Linn som gäller för min del. Men ändra ditt förslag till Exotik och 2250 så är det en kombo som jag funderat på fast inte listat av olika skäl.

Traktorpojken: Jo 6100 hos P&S är ju grymt prisvärt men tyvärr för mycket pengar just nu och för baktungt precis som du skriver. Sen är det liiiiite långt till Göteborg :)

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 13:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Stefan: Behöver fler ingångar än en så då faller Kikkin bort och sen är det bara Linn som gäller för min del. Men ändra ditt förslag till Exotik och 2250 så är det en kombo som jag funderat på fast inte listat av olika skäl.

Traktorpojken: Jo 6100 hos P&S är ju grymt prisvärt men tyvärr för mycket pengar just nu och för baktungt precis som du skriver. Sen är det liiiiite långt till Göteborg :)
Kikkin spelar i nivå med Akurate Kontrol dvs låter klart bättre än första gen Exotik. Flera ingångar finns ju i SC, själv har jag inkopplat TV, DVD-recorder, Tvix och TV-box, alla digitalt och sedan tuner analogt. Därifrån line out (TV out) till Kikkin. För phonosteget kopplar jag dock om, här vill man ju ha bästa möjliga ljud men visst, like bök blir det. Bara Linn? Tja, själv går jag enbart på prestanda per krona.

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 15:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stefan wrote:
don Tomaso wrote:

Kikkin spelar i nivå med Akurate Kontrol dvs låter klart bättre än första gen Exotik. Flera ingångar finns ju i SC, själv har jag inkopplat TV, DVD-recorder, Tvix och TV-box, alla digitalt och sedan tuner analogt. Därifrån line out (TV out) till Kikkin. För phonosteget kopplar jag dock om, här vill man ju ha bästa möjliga ljud men visst, like bök blir det. Bara Linn? Tja, själv går jag enbart på prestanda per krona.
Jo många med dig prisar Kikkin så jag tvivlar inte på att det är ett bra försteg, bara Linn ja det är ju trots allt ett Linn-forum :-)

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 18:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
stefan wrote:
don Tomaso wrote:

Jo många med dig prisar Kikkin så jag tvivlar inte på att det är ett bra försteg, bara Linn ja det är ju trots allt ett Linn-forum :-)
Absolut är det ett Linn-forum men det betyder inte att man enbart måste köra med Linn om det finns bättre produkter för pengarna. Men sedan finns det andra anledningar att välja bort Kikkin, tex behov av flera ingångar eller kanske designen. Så förstår dig fullt ut om inte Kikkin är rätt produkt men att välja bort MM föratt inte Linn saknar extern riia har jag svårare att förstå. Du har väl inte låtit dig bli påverkad av Peter. ;-)

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 10:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan nu konstatera att omröstningen är slut och alternativ 2 vann (50%)och jag kommer givetvis att följa majortitetsbeslutet :)

Tack alla som bidragit i tråden återkommer med lyssningsrapport sen (om jag nu får tag i en)

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det finns en riktig skämtare på Blocket som vill sälja sin Unidisk 2.1. Men det finns även en 2.1'a på Tonläget för 19500 kr med ny laser. Dessutom kan Dynamik fås för halva priset inom 3 månader. Klart bättre än en okänd 2.1'a på Blocket för nästan dubbla priset! :)

Grattis till valet av en bättre källa!

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 12:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

35000 det var till och med dyrare en T&T 32000 då låter 19500 plus Dynamik för halva priset
som ett kap hos Tonläget

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 13:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
stefan wrote:
don Tomaso wrote:

Enligt vad du skrev så har du en SC som du ev vill byta till en 2.1 dvs du behöver bara en ingång (jo, ev skaffar du en LP12). Kanske du har fler källor men det har du inte nämnt. Vidhåller min rekommendation även om det är ett Linnforum och rubriken är Diskutera Linn. Får man inte rekommendera andra fabrikat för det? Eller var går gränsen?

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 14:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stefan wrote:
Vidhåller min rekommendation även om det är ett Linnforum och rubriken är Diskutera Linn. Får man inte rekommendera andra fabrikat för det? Eller var går gränsen?
Jag håller nog med Stefan, en bra rekomendation, som dessutom hör hemma här. Men motståndet mot Lejonklous produkter kanske har mest med handlarens rekomendation att göra? En handlare som inser att han tjänar mer på en Akurate Kontrol för 49' än en Kikkin för 5,9', oavsett vad som är mest kostnadseffektivt för kunden?

Vad gäller inköp av 2.1 så behöver du kanske inte gå längre än att titta under säljes på detta forum? ;)

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag är ju inte moderator men att rekommendera andra produkter i sådana här trådar måste väl vara ok såklart. Fast för mig gäller bara Linn av flera olika personliga skäl, kalla det inskränkt eller vad ni vill. Jag kommer inte att fundera på några andra märken eller provlyssna något annat oavsett prestanda, så det är därför jag inte vill ha tips på annat än Linn :-)

Jag vill alltså inte ha någon diskussion om den supertrevliga innovatören Lejonklous produkter. Prodkterna är säkert jättebra det tvivlar jag inte på men jag är inte så intresserad av mesta möjliga prestanda per krona. HiFi är mer än så för mig en känsla för njutning, enhetlighet, estetik, praktiskt etc.

Av samma skäl skulle jag tex om jag nu hade Klimax DS, Klimax Kontrol hellre köra på Klimax Twin passivt på Espek än att ha aktivt med 3 st 2200 med Dynamik trots att det senare säkert är bättre

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 15:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don tomaso,

Jag tycker att det borde råda total frihet vad det gäller rekommendationer. Även om det är du som frågar den här gången är ju forumet till för alla med liknande uppgraderingstankar och som kanske inte kräver att det står Linn på alla apparater. Det är ju bara att tacka för alla rekommendationer även om du själv vet att du aldrig kommer köpa en Kikkin exempelvis. Blir lite konstigt att vara uppriktig med en rekommendation när man inte får nämna DS eller andra produkter än Linn.. Jag tror att majoriteten av förslagen du kommer få kommer falla dig i smaken ändå :-)

För ett trevligare diskussionsklimat!

/ Jacob

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 16:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ber alla om ursäkt att jag uppfattats som otrevlig det ska inte hända igen.

Det var inte meningen att förbjuda förslag utan mitt syfte med mina kommentarer var bara att förtydliga att jag inte är intresserade av andra produkter än Linn. När jag skrev att Stefan skulle ändra sitt förslag så menade jag det givtevis inte som att han skulle ändra sitt inlägg utan att min kontraförslag var något jag kunde överväga.

Att jag inte ville ha DS-rekommendationer med i förslag var att jag inte är mogen för en DS-spelare i dagsläget av flera olika skäl

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 17:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack för tipsen om 2.1:orna :D En av säljarna känns ju klockren även fast spelaren hade fel färg :-) men det kan ordna sig tack vare en annan forummedlem om det nu blir affär vill säga.

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 17:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Ber alla om ursäkt att jag uppfattats som otrevlig det ska inte hända igen.

Det var inte meningen att förbjuda förslag utan mitt syfte med mina kommentarer var bara att förtydliga att jag inte är intresserade av andra produkter än Linn. När jag skrev att Stefan skulle ändra sitt förslag så menade jag det givtevis inte som att han skulle ändra sitt inlägg utan att min kontraförslag var något jag kunde överväga.

Att jag inte ville ha DS-rekommendationer med i förslag var att jag inte är mogen för en DS-spelare i dagsläget av flera olika skäl
Har inte uppfattat dig som otrevlig men det är ju det som är det svåra med det skrivna ordet alla kan tolka det på olika sätt...

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Mon Sep 14, 2009 12:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har inte uppfattat någon här som otrevlig, tvärtom. Jag är inte heller ett dugg irriterad vilket man kanske kan tro om man läser mitt tidigare inlägg. Mina rekommendationer är att visst, 2.1 (1.1 förstås ännu bättre) är ett rejält lyft mot SC men du tappar ju försteget. SC's försteg är bra men inte fantastiskt, Exotik är klart bättre och Akurate Kontrol i en annan liga. Vad gäller slutsteg så tror jag nog att Chakra2100 passivt kommer att kännas lite klent på Espek, därför min 2250 rekommendation. Men Charka2200 är ju fantastiskt bra och räcker hur långt som helst, hittar du ett bättre beg så skulle jag slå till om jag var du. Men man kan ju stoppa in dynamik i det mesta nu, även 2250. Man vill ju gärna höra vad det ger.

Edit: Det där med att 2100 kan bli lite klent får väl gälla Majik I också även om jag egentligen aldrig har hört den.

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00