Bill50x wrote:
Cloudberry wrote:
Jag kör en Logitech Harmony 895, för enklare kommandon (ungefär de som anges). Det finns mängder med Linn enheter färdig-definierade, saknas de så är det 'enkelt' att 'lära' kontrollen. Att lära kontrollen gör man genom att sätta en text (t ex Volume Up) och rikta sin gamla kontrol mot denna så plockar den in den infraröda signalen och 'lär sig'. Yttremera smart är att du kan ställa in utrustningen i ett skåp och via radio skicka en signal som i står i skåpet och som i sin tur skickar infra till din enhet. Altenativt kan du sköta det hela från ett annat rum/annan våning. Det är riktigt snyggt.
Verkar vara en trevlig fjärr...
Syns låtval etc i displayen (när man spelar SB)?
Måste man först trycka på vilken enhet man ska styra eller räcker knapparna till för alla? Jag menar, om jag nu vill hoppa fram en låt med SB, är det samma knapp som för Mimik och jag måste skifta spelare först eller är det två olika knappar?
/ B
Hej, du kommer inte att kunna se någon musikinfo på en Harmony, jag själv kör en Squeezebox Duet parallellt. Men det är då två fjärrkontroller i spel.
Min uppsättning av en Harmony 895 grundar sig på aktiviteter, t ex 'Film'. När jag då trycker på Film startar TV'n (inställd på rätt kanal), startar Classic Movie med rätt inställning. hamonyn får då den uppsättning knappar som jag önskar för filmtittande. Dvs open/close, Languages, Audio´, tryck på Volym skickar volymkommando till Movien och inte till TV'n (du kan ställa in hur du vill).
Om du ställer in rätt så vet du vilket kommando som skall gå till vilken enhet - du behöver inte definiera det.
I teorin kan du ställa in två aktiviteter för att titta på TV. En där du tar ljud via Movien (mitt exempel) och ett där du tar ljud från TV'n (dvs vilken enhet som du riktar dig till med volymknappen. Du kan inte köra två aktiviteter samtidigt; så när barn tittar på TV med hörlurar och jag lyssnar på musik i stereo så kommer en av de gamla fjärrisarna fram.