Hej Sportis och övriga Forum medlemmar.
Sorry, det blir ingen Forum träff hos mig pga:
1. Jag är gift
2. Jag vill fortsätta vara gift
Sedan var det frågan om min ”orättvisa” och ovetenskapliga sågning av DS-tekniken. Jag bara berättar vad jag själv upplevde vid de tre första ”provlyssningarna”, av denna nya teknik. Jag säger inte att det är en absolut sanning, att DS per definition är sämre eller bättre än CD-tekniken. Hörselminne är ju ingen exakt vetenskap, men jag känner ju om jag gillar eller diggar något eller inte, men jag måste ju åtminstone först bli ”sugen” på att jämföra CD vs DS, innan jag ber att få göra det i en butik.
Linncredible, ursäkta mig för min okunskap, men någon rent ”teknisk” orsak till att en CD/wave fil, skulle förbättras av att först rippas, sedan komprimeras till halva storleken, sedan skickas kors o tvärs via switchar mellan hårddisken på datorn och för att till sist lagras på en NAS, känner inte jag till. För att sedan när du vill lyssna på den igen, skall den göra om resan, men denna gång till DS spelaren, där den buffras och expanderas till rätt storlek igen. Jag tycker att det är helt fantastiskt att det över huvud taget fungerar och innan LINN släppte sina nätverksspelare så var det väl ingen som på allvar tyckte att det var rätt väg att bygga en digital spelare. (Ni som är i Data branschen kan säkert korrigera mig om jag har hoppat över något steg, tack på förhand.)
Jag tror att det inte finns någon absolut teknisk överlägsenhet åt nåt håll, utan vad det handlar om är att driva den valda vägen/teknologin så långt det bara går. Annat exempel är att det går att bygga både bra och trevliga transistor eller rörförstärkare.
Sportis. Vad är bäst? Framhjuldrift eller bakhjulsdrift? Mitt svar är, fyrhjulsdrift såklart.
Ursäkta OT, men jag gillar också prestanda och kör både tung båge och en riktigt rolig bil.
Hej Hardcorelinnie, bara som en ren upplysning så har alla mina tre senaste Linn CD-spelare haft helt eller delvis olika lösningar både på interfacet till underlaget och själva materialet i underlaget, för att få ut den sista lilla ”gnuttan” ur dem.
Vill någon låna mig en DS några år, så lovar jag att även kolla hur bra en sådan kan bli och jag är inte så petig, det duger med en Klimax DS.