monkeydevil wrote:
TONNY wrote:
Vad sa Linnofil

Ja?! Och Ivor....?
Det var faktiskt när Alyn Cosker spelade som han mellan låtar svarade på frågor. Det var lite olika frågor om musikaliska förebilder m.m. Jag frågade då om vad han tyckte om skillnaden med att spela in med Linn Records jämfört med andra skivbolag, om han vågade säga det här. Han svarade att det var bra, seriöst o.s.v. Jag frågade då om han själv hade ett Linnsystem hemma. Han svarade att tyvärr, - I'm afraid I'm just not rich enough... Jag svarade kvickt, - We are. Varpå det utbröt en del skrattsalvor. Ivor skrattade också och jag vände mig om (han satt bakom mig) och sa snabbt att Alyn åtminståne borde få en Sneaky DS som delbetalning för skivan.
Efter konserten kom Ivor fram till mig och klappade mig på ryggen och sa: - Thank you very much for your contribution in there, that was a good one. Sen pratade jag en lång stund med honom och hans fru om allt möjligt. Kändes lite absurt att stå där och prata med dem om mina barn, deras barn, uppfostran m.m. (Vi pratade om Linn också förstås.) Han och hans fru var väldigt trevliga. Jag hade pratat med honom lite på minglet innan konserten och då var han lite kort och avvisande, men det verkar som att mitt skämt bröt isen.
Men jag kommer inte ihåg exakt vad Ivor sa i anslutning till skämtet, har för mig att det var något i stil med: "Ja se dessa svenskar..."
Det var för övrigt ett helt otroligt evenemang! En sällsam höjdare att placera långt upp i minnesbanken.