Hej
Tänkte återkomma kring hur icke DS streamer funkar tillsammans med Linn prylar i övrigt samt att det vore trevligt att få in så mycke intryck som möjligt runt detta då det finns intressen på många håll kring god prestanda, enkelt handhavande OCH mer flexibilitet än bara kunna spela musik...frågan är om det går att få ett vettigt resultat som kan matcha eller åtminstone komma hyfsat nära DS tekniken resp Unidiskarna avseende både musik och film!? Vilka har ni provat och vad tycker ni? Har själv lite erfarenhet av Squeezebox digitalt (elektriskt koax) in till Movie 05 samt till Unidisk SC vilket fungerat rätt ok men nådde inte att spela cd skivan direkt i resp maskin...bra gjorda flac filer givetvis. Sonos digitalt in till SC oxå klart sämre än att spela motsvarande cd direkt i spelaren.
Riggade en anläggning nyligt med Popcorn hour digitalt in till Kinos vidare till aktiv 5140 playback. Körde ett knippe artister från mina egna .flac filer men magin i musik vill inte infinna sig, ett syntetiskt lager (jitter eller oprecis signal överlag?) lägger sig över musiken och gör att vare sig Beatles eller Jussi Björling låter särskilt spännande/gripande medan tex Infected Mushroom går att ta till sig även fast det även där är rätt stort steg bort till hur redan en Sneaky skapar driv i allt...för film är dock resultatet riktigt grymt och jag hade verkligen velat köra en jämförelse med min egen 2.1'a inkopplad. Kinos är hur som helst ett makalöst bra försteg men Popcorn Hour kan inte jag rekommendera som musikkälla utifrån det jag hört. Ngn som lyckats få den att "sjunga"?
HDX verkar ha lyckats med en maskin som uppenbarligen rapporterats funka riktigt bra och det måste lyssnas in ordentligt nu snarast...
Twix'arnas prestanda är helt okända för min del men är nyfiken på erfarenheter...
Fler erfarenheter önskas, är rätt många som skapat bra disklösningar och infrastruktur hemma tack vare DS tekniken och att kunna hitta väl presterande lösningar för mer media än musik vore skoj, åtminstone som komplement! Fyll på med det ni upplevt!
/ A
anders@digitalinterior.se