selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 23:06

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: Tue Sep 01, 2009 19:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Patrik wrote:
TONNY wrote:

Aktiva Kaber är svåra att slå passivt tror jag... vad drev du 109orna med?
LK240 drev 109. Kabrarna drivs av klout så jämförelsen haltar ytterligare, men skillnaden känns så stor att jag inte tror den avhjälps av ett byte till klout. Troligen skall jag prova också att köra 109 passivt med klout. Det får dock vänta tills jag får mina klout avaktiverade (vill ej göra detta själv).
Kan du inte bara leva i lugn förvissning om att Aktiva Kaber med Klout är j..gt bra? :) Tror inte 109:or kan ersätta dessa...

Är det värt att avaktivera för att testa detta?

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 19:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:
Kan nog vara som du säger, känner igen mönstret.. dock så ligger ADS på ca £2000 på eBay i dagsläget - tippar att de kommer gå ner en del till när LINN-driven för Dynamik är avslutad. Men man kan aldrig veta, jag kanske måsta köpa nytt. :shock:
Tror mer på motsatsen att priset går upp efter kampanjen. Många uppgraderar under kampanjen och därför säljer de sina gamla produkter billigare föratt överhuvudtaget kunna sälja dem. Hade man tex Majik DS och I innan dynamik och kampanjen kom, så är det bättre att sälja antigen Majik DS eller I och sedan köpa en ny å få dynamik till båda än köpa två dynamik. Ett annat ex är 18-19 tusen för en Majik DS beg känns väl sådär just nu under kampanjen men helt okej när den är slut.

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 19:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

kaber är sannerligen ingen lättdriven högtalare men med tre klout aktivt låter dom magiskt. Fast det är nog 10 år sen jag lyssnade på det systemet. En kompis har aktiva kaber med tre lk280/spark det vill säga 7 lk lådor bara för playbackdelen :D

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 19:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Patrik wrote:
TONNY wrote:

LK240 drev 109. Kabrarna drivs av klout så jämförelsen haltar ytterligare, men skillnaden känns så stor att jag inte tror den avhjälps av ett byte till klout.
Du kan inte dra slutsatser med denna jämförelse då slustegen är olika.

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 20:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Patrik wrote:
TONNY wrote:

LK240 drev 109. Kabrarna drivs av klout så jämförelsen haltar ytterligare, men skillnaden känns så stor att jag inte tror den avhjälps av ett byte till klout.
Du kan inte dra slutsatser med denna jämförelse då slustegen är olika.
Jag kan iallafall försöka :)

Du har förståss rätt. Därför kanske jag kommer att krångla vidare som jag skrev och prova med samma slutsteg. Efter den jämförelsen återstår bara att testa båda aktivt med moderna kort. Vilket kräver investeringar... sedan vet jag allt om 109 kontra Kaber.:)
Är dock lite tveksam. Detta med 109 var mer på impuls för att få dynamik i ds'en.

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 20:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Patrik wrote:
Detta med 109 var mer på impuls för att få dynamik i ds'en.
Jag funderar på att göra samma sak som du, dvs köpa ett par 109:or för att få en Dynamik. Dock blir jag lite fundersam när du skriver att dina aktiva Kaber är mycket bättre än 109:orna passivt.
Själv har jag aktiva Ninka vilka jag egentligen är väldigt nöjda med, men jag har en resonans som gör att jag misstänker att golvare är svåra i mitt rum.

Köper jag 109:or blir det till att driva dessa passivt, iaf i några månader innan nya pengar trillat in på kontot.
Tur att dom förlängt kampanjen en månad...måste fundera vidare. Ska iaf få låna hem ett par innan jag bestämmer mig.

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 20:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Source wrote:
Patrik wrote:
Detta med 109 var mer på impuls för att få dynamik i ds'en.
Jag funderar på att göra samma sak som du, dvs köpa ett par 109:or för att få en Dynamik. Dock blir jag lite fundersam när du skriver att dina aktiva Kaber är mycket bättre än 109:orna passivt.
Själv har jag aktiva Ninka vilka jag egentligen är väldigt nöjda med, men jag har en resonans som gör att jag misstänker att golvare är svåra i mitt rum.

Köper jag 109:or blir det till att driva dessa passivt, iaf i några månader innan nya pengar trillat in på kontot.
Tur att dom förlängt kampanjen en månad...måste fundera vidare. Ska iaf få låna hem ett par innan jag bestämmer mig.
Det här verkar lovande för mig, angående trådens ursprung :wink: Snart dyker det upp en drös 109:or på beg.marknaden :D = bra pris..

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 21:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

TONNY wrote:
Det här verkar lovande för mig, angående trådens ursprung :wink: Snart dyker det upp en drös 109:or på beg.marknaden :D = bra pris..
Man kan ju alltid hoppas, även om jag tror det kan dröja ett bra tag innan man börjar se 109:or beggat.
Däremot kanske ett par fina ninkor med stenfötter och tillhörande aktiva kort dyker upp ;)

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 23:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Med samma slutsteg och intunade 109 är 109 troligen bättre än aktiva kaber.
De nya K-arrayhögtalarna har tagit ett reält kliv upp i prestanda.

Ex
212/klout passivt var mer musikaliskt än 4 klout/keltik
Dock har ju keltik-systemet och kaber-systemet ett helt annat (o mer komplett) sound.

PostPosted: Thu Sep 03, 2009 20:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

109orna låter bättre nu och personer jag har tune-förtroende för är övertygade om att aktiva 109 är bättre än aktiv kaber så det kan bli ett byte. Beror på..... :roll:

PostPosted: Fri Sep 04, 2009 07:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Patrik wrote:
109orna låter bättre nu och personer jag har tune-förtroende för är övertygade om att aktiva 109 är bättre än aktiv kaber så det kan bli ett byte. Beror på..... :roll:
Har inte hört så mycket om aktiva 109:or, verkar inte finnas så mycket erfarenhet av detta.. Någon som testat :?:

Aktiva Katan verkar ju vara ett rejält lyft.

PostPosted: Fri Sep 04, 2009 07:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f=2&t=954

PostPosted: Fri Sep 04, 2009 08:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Wow, en som kör aktivt :) Tyvärr står det inte som mycket om intrycken i tråden.

PostPosted: Fri Sep 04, 2009 09:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

det är väl sant. Men förmodligen så levererar de som andra högtalare när de aktiveras. Mer ös tightare och mer sväng än i passivt utförande. :) Men redan passiva så är de riktigt bra så på nått vis känns det inte som någon panik att aktivera dom :wink:

Post new topic  Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+02:00