selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 20:39

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 11:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:
ADS ligger på runt £2000 på ebay numera :shock:
Låter oerhört billigt. Jag hittade en på Ebay för 2800 pund, det är cirka 35000kr. Sen dynamik på det och silverkablar. Då blir den dyrare än den jag annonserat ut i allafall. Och all osäkerhet och besvär som det innebär att köpa en från utlandet...

/ Jacob

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 12:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
TONNY wrote:
ADS ligger på runt £2000 på ebay numera :shock:
Låter oerhört billigt. Jag hittade en på Ebay för 2800 pund, det är cirka 35000kr. Sen dynamik på det och silverkablar. Då blir den dyrare än den jag annonserat ut i allafall. Och all osäkerhet och besvär som det innebär att köpa en från utlandet...

/ Jacob
Dom som avslutades denna veckan gick för £2000, dock var de UK only - priset går säkert upp om man även säljer utanför UK.

Sen får man lägga på som du säger för kablage och Dynamik.

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 14:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag skulle satsat på en ny Majik DS och använt den extra Dynamiken du kan få i sommarkampanjen till din Majik I (jag är dock inte 100% på att det går att uppgradera, men om det går). Om du säljer din Ikemi så blir det inte så rasande mycket pengar emellan, utan att du också skulle kunna gradera upp dina högtalare till ett par Majik 140 (de har ett par demo ex på tonläget för en rimlig penning).

Iom att du kan utnyttja sommarkampanjen, och får en Dynamik gratis, så blir ju en ny Majik väldigt billig. Dessutom får du en stor fördel om du köper nytt, och det är att du kan få den uppsatt ordentligt och om något strular i framtiden och om det dyker upp uppgraderingar, så är det nog lättare att vända sig till en handlare om man köpt enheten där.

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 14:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Skulle jag välja mellan en ny Majik DS och en 3mån gammal Akurate DS med full garanti så är det inget snack. Akurate DS->Majik-I->Katan tror jag ger mest musik för pengarna.
Majik 140 tycker inte jag är prisvärda till nypris.

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 15:08 
Site Admin
Site Admin

Om inte TS ändrat sig så tycker jag då en DS verkar som ett konstigt råd utifrån
Symphonyno15 wrote:
Även om jag var väldigt imponerad av Majik DS-> Klimax DS på just Katan, är jag inriktad på att köpa en bra LP12a (Kanske begagnat för att maximera uppgraderingen) istället för DS i nuläget. Kanske skulle jag tänka annorlunda efter noggrannare lyssning hos en LINN-försäljare, men just kringutrustningen gör att jag drar mig lite för att haka på DS tåget än samt att jag inte vill dela upp nuvarande budget på två källor...
..oavsett hur bra Majik & Akurate DS är.

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 15:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

xanlin wrote:
Skulle jag välja mellan en ny Majik DS och en 3mån gammal Akurate DS med full garanti så är det inget snack.
Det klart att en Akurate är bättre än en Majik, men det är ju också en helt annan prislapp, och om det är värt det eller inte är ju lite svårare att säga.

Om man köper en ny Majik, och samtidigt utnyttjar Dynamik-erbjudandet så betalar man ju ca 16 000 kr (23tkr - 7 för Dynamiken) för en ny enhet och får den uppsatt och allt annat som kommer med en ny produkt.

Beg skulle Akurate DS kosta över 41-42 tkr (inkl Dynamik) samt att man ev får betala ngn för att sätta upp den.

Så visst, en uppgraderad Akurate är ju bättre, men den kostar också 2,5 ggr så mycket. Och är beg.

Ett annat alternativ är ju en ny Akurate, då kan man ju utnyttja Dynamik erbjudandet och få den för för ca 43 tkr, men det blir ju ändå rätt mycket pengar.

Att uppgradera från katan till demo-exet av majik 140 (15tkr hos tonläget) ser jag dock som en väldigt prisvärd förbättring.

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 16:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

DS alternativet "hägrar ständigt" i bakgrunden och är kanske mesta uppgradering/krona om man inte skulle satsa på LP i första hand. Och även om jag inte känner mig så lockad av DS produkterna (Klimax är för dyr :roll:) i nuläget uppskattar jag alla förslag inför framtiden. Alltid kul höra omdömen från er som hört andra LINN-produkter så att man får en viss bild av hur de står sig mot varandra.

Som det ser ut nu satsar jag på en bra LP12a. Sedan lät förslaget med Dynamik till förstärkaren eller, något dyrare, att aktivera Katanerna som en vettig lösning i nuläget. (Klimax åt höger o vänster blir på sikt :wink:)

Vad bör man rimligen sikta på för konfiguration på LP spelaren om man lägger större delen av slantarna på den?

/Tackar för svaren!

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 17:19 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Hej

Det finns en välutrustad o fin LP12 till salu under säljes :wink:

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 20:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

begad mds 15k

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 22:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
Hej

Det finns en välutrustad o fin LP12 till salu under säljes
Jo såg det - inte ointressant, även om jag helst inte vill ha i Körsbärsträ. Mycket prisvärd konfiguration dessutom!

Uppgraderingar kommer att dra ut lite på tiden också kan jag väl tillägga. De avsedda betalningsmedlen har försenats en aning... :|

MDS för 15k måste vara väldigt prisvärt om man, som sagt, är redo att ge sig in i den världen! :wink:

PostPosted: Wed Sep 02, 2009 23:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Tycker också MDS, sålde min tolva för att kunna köpa en sån.

Kör med en
MDS
Acer H340 home server 2.5TB
Dlink 655
Iphone 3G (med Plugplayer)
osv

Smidigt som tusan när det är installerat 8) och låter kanon

Kommer nog att köpa en tolva igen så småningom, en som är rätt fullmatad i så fall (har rätt så många Lp som man vill lyssna på).

WIIM Ultra, Lk 1Dirak,Tunebox, Lk 2, Lk 280, Lk 280 spark, Kaber

, Lingo 1

PostPosted: Thu Sep 03, 2009 21:27 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Att köpa en begagnad tolva med enklare utrustning blir ofta kostsamt när man ska uppgradera.
Så ska du satsa på vinylen, köp en så bra tolva som möjligt. För 30 K lär du ju få en riktigt fin spelare.

PostPosted: Thu Sep 03, 2009 22:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
Att köpa en begagnad tolva med enklare utrustning blir ofta kostsamt när man ska uppgradera.
Så ska du satsa på vinylen, köp en så bra tolva som möjligt. För 30 K lär du ju få en riktigt fin spelare.
Hur menar du då? Jag har tänkt mig en begagnad i bra skick. Inte en från 80-talet från ebay eller dylikt.

PostPosted: Thu Sep 03, 2009 22:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Köp så ny tolva som möjligt, gärna från 2000 talet. Köpte själv en begagnad tolva för ett tag sedan som jag trodde var både nyare och i bättre skick, men icke det, den var rätt så sliten men allt går ju att fixa så klart.

Sen blir det ofta rätt dyrt att uppgrdera en enklare variant, så köp en med bra motorstyrning, tonarm och pick-up så kanske
du slipper tänka på uppgraderingar på ett tag :lol:

PostPosted: Fri Sep 04, 2009 10:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
Köp så ny tolva som möjligt, gärna från 2000 talet. Köpte själv en begagnad tolva för ett tag sedan som jag trodde var både nyare och i bättre skick, men icke det, den var rätt så sliten men allt går ju att fixa så klart.

Sen blir det ofta rätt dyrt att uppgrdera en enklare variant, så köp en med bra motorstyrning, tonarm och pick-up så kanske
du slipper tänka på uppgraderingar på ett tag
Då förstår jag hur du menar och jag är själv inne på precis samma resonemang. Så ny som möjligt, men troligtvis begagnad. Jag kommer att sikta på någonting i stil med "Cirkus, Akito, Adikt" samt inledningsvis Lingo för att så snart som möjligt köpa Radikal. Radikal tillsammans med ovanstående ska visst vara otroligt bra! Men det är klart, köper man begagnad styrs man oundvikligen av utbudet. Jag har dock ingen brådska.

Tack för synpunkten!

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00