Nu har jag testat att dra fram soffan lite, och plockat bort en akustisk gitarr som hängde på väggen, utan direkt framgång.
En sak är säker, att vid normal lyssningsvolym så stör resonansen i stort sett inte alls. Har dock en vana av att dra upp volymen mer och mer med varje uppgradering (första gången uppe på gult på Kikkin), vilket gör att den (resonansen) gör sig påmind.
Lejonklou wrote:
Kommer gärna förbi! Det är roligt med såna här problem, för oftast går de att lösa. Inte alltid, men oftast.
I enstaka fall har det blivit löst med högtalarbyte, för det finns vissa kombinationer av högtalare och rum som ger irriterande stående vågor hur man än gör.
Vi får hoppas att det går att ordna, men jag har som på känn att det är högtalarna tillsammans med rummet som inte går så bra ihop. I och för sig har jag varit pessimistisk inställd till problem tidigare, när du varit positiv inställd. Vem fick rätt? du såklart, vilket glädjer mig

Hoppas det gäller även denna gång!
Jag är dock fundersam på om jag bör vänta med installation tills Dynamik är installerad..vad tror du?
Quote:
Source,
Hoppsan, jag såg inte att det var du! Kan varmt rekommendera Lejonklou - han har löst en hel del problem i mitt rum och fått det att lira ordentligt bra.
Jag hänger gärna med också om det behövs ytterligare tung expertis
/ Jacob
Har även jag bara goda erfarenheter av Fredriks expertis, så jag förstår att du rekommenderar honom

En installation är som sagt säkerligen en mycket god investering!
Du får gärna medverka vid en installation, jag är tacksam för all hjälp jag kan få för att minska resonanserna!
Är även intresserad av att diskutera DS-erfarenheter med dig, såsom bra kablar, switchar, rippar osv. Skulle kanske kunna ordnas vid samma tillfälle isåfall?!