selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 18:49

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 16:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vilket är den bästa kontrollfunktionen för DS? Kinksy, SongBook eller PlugPlayer.

Någon som testat flera och kan jämföra?? :) Finns det fördelar med Kinsky då LINN verkar vara mer engagerade här eller?

Dock är det inte fel med en Ipod Touch, läckrare än en handdator :P

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 16:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:
Vilket är den bästa kontrollfunktionen för DS? Kinksy, SongBook eller PlugPlayer.
Jag föredrar helt klart iPod Touch! plugplayer är väl ett givet förstaval med tanke på kostnaden. Sen finns ju Konduktor och SB också. Jag har SB, men efter sista uppdateringen har den inte varit helt stabil och SB gillar fortfarande inte långa spellistor, så det blir mest PP nu.

Som apparat betraktad tycker jag iPod'en är helt överlägsen! Nu finns den dessutom för 1799 kr på Elgiganten. Det finns så otroligt mycket bra applikationer till den nästan gratis, så möjligheterna känns mkt större än med en Windows PDA. Användarvänlighet, uppdateringsfrekvens, "läckerhet" m.m., allt talar för iPoden, som jag ser det.

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 17:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

1 - 0 till Ipod :)

Vad kostar PlugPlayer resp SongBook? Hittade inte dessa på Apple store (dock hittar jag sällan det jag letar efter trots att det är framför näsan.. :oops: )

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 20:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

PlugPlayer ligger på 38 kr och SongBook tror jag ligger på dryga 600 kr (£50). Jag röstar en gång till, så nu står det 2-0! ;)

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 20:32 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Ipod touch med songBook. :P

Plugplayer är mer stabilt än songbook.

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 22:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ipod touch känns som ett helt ok alternativ. Är bara dock att inse att man har gått in i skymningslandet (nåja men har skaffat läsglasögon i år i all fall) och att iPoden möjligen helt enkelt kan kännas lite liten = svårt att se utan att pilla på sig brillorna. Vore lite smutt med nåt åt det här hållet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=374571 med touchscreen (och tangentbordet borttaget såklart) - antingen liggandes på soffbordet eller uppsatt på väggen och med Kinsky.

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 09:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

freddan wrote:
Ipod touch med songBook. :P

Plugplayer är mer stabilt än songbook.
Menade du stabilt eller instabilt? 28 kr vs 600 kr...

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 10:10 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Plugplayer är mer stabilt. Jag upplever att det finns för många buggar i songbook då den kan tappa DS:en ibland så songbook hänger sig. Annars så föredrar jag songbook. Tycker mer om layouten i den.

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 10:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

freddan wrote:
Plugplayer är mer stabilt. Jag upplever att det finns för många buggar i songbook då den kan tappa DS:en ibland så songbook hänger sig. Annars så föredrar jag songbook. Tycker mer om layouten i den.
OK, klart irriterande.

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 10:19 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Ja men det är ju bara och starta om songbook så funkar det igen. Kännslan är inte lika "dator" aktig som i plugplayer.
Har man köpt en dyr stereo så vill man ju inte att det ska kännas som ett riktigt bra datorsystem man lyssnar på.

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 11:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hur ofta laggar songBook ur? Någon gång/vecka eller dagligen?

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 12:44 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

jag börjar tro att det är ipoden som spökar och inte songbook. Den tappar nätverket ibland och får ny kontakt och då får man starta om songbook. På engelska forumet och ipod forum så kan det spöka när man har senaste programvaran 3.0 i ipoden. Ska testa senare med den tidigare och se hur det blir.

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 17:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är nog samma problem med 2.0 i iTouchen. Det blir betydligt bättre om man ger Touchen fast IP-adress (OBS! Hos mig både i Routern och i Touchen, även om de borde räcka med att lasa i Routern - trolig bug i routern).

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 19:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hardcorelinnie wrote:
Är nog samma problem med 2.0 i iTouchen. Det blir betydligt bättre om man ger Touchen fast IP-adress (OBS! Hos mig både i Routern och i Touchen, även om de borde räcka med att lasa i Routern - trolig bug i routern).
Köpte i iTouch i lördags och kör Songbook. Gränssnittet känns bra, stabiliteten lämnar dock mycket övrigt att önska. Har försökt ändra ip-adressen till statisk för att få bättre stabilitet: försökte gå in i inställningar i iPoden och ändra men lyckas inte få till det - hur 17 gör man? (Var också in i routerns inställningar men fick inte till det där heller. Om det nu är där man ska ändra d v s.) Alla tips mottages tacksamt! :)

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 19:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linncredible wrote:
hardcorelinnie wrote:
Köpte i iTouch i lördags och kör Songbook. Gränssnittet känns bra, stabiliteten lämnar dock mycket övrigt att önska. Har försökt ändra ip-adressen till statisk för att få bättre stabilitet: försökte gå in i inställningar i iPoden och ändra men lyckas inte få till det - hur 17 gör man? (Var också in i routerns inställningar men fick inte till det där heller. Om det nu är där man ska ändra d v s.) Alla tips mottages tacksamt! :)
Jag är ingen nätverksexpert, men det funkade hos mig (samma IP-adress i både Touch och Router :wink: ). Varför det inte funkar när det inte gör det har jag ingen aning om.

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00