Det har skett lite förändringar i systemet!
Behövdes frigöras lite pengar samt så kände jag suget av att bara ha en relativt enkel playback med bara LK-lådor.
Personligen tycker jag att LK-lådor är överlägset snyggast om man jämför med dagens modeller.
212:orna är sålda, likaså Exotik och C4200. På LP12:an har jag valt att endast byta ut Akiva mot Adikt och inte använda Linto heller. Så med nuvarande spec på LP12 (Keel/Ekos SE/Trampolin/Adikt) så är källan fortfarande bra!
Kom över gamla modellen på Majik-I från -00 och även ett par fina svarta Katan komplett med stativ och aktiva kort. Pris för allt detta: 8000 kr. Känns väldigt prisvärt!
Hur låter det då? Jo det låter faktiskt mycket bra! Med tanke på källans kvalitet (och perfekt servad av Anders Kantola) så är det riktigt roligt att spela musik ändå. Begränsningen ligger i förstärkaren i Majik-I som inte riktigt räcker till att driva Katan när man går upp i volym. Därför är redan första uppgraderingen på gång till veckan: 1st LK 140. Borde göra ganske stor skillnad.
Som sagt så känns det kul att bara ha LK-lådor och uppgraderingarna/förändringarna framöver känns väldigt prisvärda, intressanta och snälla mot plånboken. Numera ca 5tkr per uppgradering istället för 35tkr som innan...
Så just nu är det alltså:
LP12 Keel/Ekos SE/Trampolin/Adikt
Majik-I (gamla mod.)
LK 140 (på ingång)
Katan
Ska nöja mig ett tag (frågan hur länge?

) med LK 140 uppgraderingen men det finns ju en del att göra framöver om rätt pryl dyker upp till rätt kurs..
x Ytterligare 1 LK 140 för att aktivera. (Aktiva kort finns redan)
x Byta ut Majik-I mot Kairn
Kom gärna med förslag, bilder kommer också snart!