selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 19:56

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Re: Sneaky
PostPosted: Tue Aug 18, 2009 13:24 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

[quote="TONNY"]Tror inte någon kör MDS i urspr. utförade men det är j..gt intressant att se vad mjukvaran kan göra jämfört med hårdvaran och det känns som en beg Sneakyn kanske kan vara ett ännu hetare alternativ tills man skaffar en MDS/ADS.. :

Ska vi tillfälle försöka låna hem en Majik-I av ny modell och köra med Sneakyn som bara källa och se vad som händer om det är någon som testat vore skoj att höra vad ni tyckte?

RMA

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 13:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag kör med Sneaky + Majik-I

Ett riktigt trevligt system faktiskt men så bra som Majik DS lirar nu med dynamik så är det värt att trycka in mellanskilllnaden för att få en ännu bättre källa!
:)

anders@digitalinterior.se

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 13:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag kör med Maijik-I/Dynamik + en SB3 :shock: Finns en del att mer plocka ut 8)

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 14:23 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

TONNY wrote:
Jag kör med Maijik-I/Dynamik + en SB3 :shock: Finns en del att mer plocka ut 8)
Måste man upp på nya Majik-I för att det ska bli förbättring?

RMA

Last edited by RMA on Tue Aug 18, 2009 14:24, edited 1 time in total.

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nya med Dynamik PSU

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 15:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nya MajikI med Dynamik är riktigt bra, den enda Linnprodukt jag hunnit lyssna på med Dynamik än. Har lyssnat på den med MajikDS, Akurate DS och Klimax DS mot Majik140 och tycker inte den gör bort sig alls. Sen är ett plus i kanten att du kan lägga till ett 6100 slutsteg och aktivera M140 eller ett 4100 och aktivera M109. Eller vad du nu vill aktivera....

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 16:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Gamla Majik-I ger mycket för pengarna (typ 2.500 kr) och har ett behagligt ljud och man hör skillnad på vad som kopplas in.

Nya Majik-I är stramare och mer korrekt, men klart musikalisk. Dynamik sätter till lite extra krut också :)

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 17:02 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

TONNY wrote:
Gamla Majik-I ger mycket för pengarna (typ 2.500 kr) och har ett behagligt ljud och man hör skillnad på vad som kopplas in.

Nya Majik-I är stramare och mer korrekt, men klart musikalisk. Dynamik sätter till lite extra krut också :)
Så om jag kopplar in en gammal Majik-I istället för den inyggda så kommer jag få ett bättre ljud till tex ett par Majik 109?
RMA

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 17:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:
Tror inte någon kör MDS i urspr. utförade men det är j..gt intressant att se vad mjukvaran kan göra jämfört med hårdvaran och det känns som en beg Sneakyn kanske kan vara ett ännu hetare alternativ tills man skaffar en MDS/ADS.. :)
Jag kör fortfarande min Majik DS i Bute, utan Dynamik :wink:
Men det är ifs endast pga. att Kinsky pda inte släppts för Cara 1 än.

Cara 1 plus Dynamiken på den... sen blir det att åka av, hoppas jag :D

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 17:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har inte inte testat men jag tror de flesta skulle rösta på Sneakyns inbyggda, dock tror jag mig läst på LINN forum om en som föredrog LK Majik-I...

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 20:16 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag tror egentligen att frågan om : sneaky's egna förstärkare är bättre än tex LK majik är fel att ställa.

Därför att sneaky som källa är bra, sedan med förstärkaren igång så använder förstärkeriet nästan all ström. Om dynamik gör stor skillnad på alla andra produkter, vad händer med sneaky som får dela strömmen med förstärkaren? Det borde störa all ström som går till DS delen.

På stället där sneakyn inhandlades så sades det att sneaky som källa är som en akurate CD och sneaky med förstärkare = majik CD.
Så enligt first source så rekommenderade de att gå igenom en annan förstärkare, oavsett märke, just för att sneaky som enbart källa blir så mycket bättre.

Det vore intressant är att få sneakyn förstärkare i en egen låda, då skulle man kunna jämföra den mot andra, på samma villkor. Om det skulle kunna genomföras så är jag övertygad om att den är bättre än en gammal majik

Peter

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 20:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

tolebjer wrote:
Det vore intressant är att få sneakyn förstärkare i en egen låda, då skulle man kunna jämföra den mot andra, på samma villkor. Om det skulle kunna genomföras så är jag övertygad om att den är bättre än en gammal majik
Det är väl bara att använda Sneakyn utan sitt slutsteg?

/ B

PostPosted: Fri Aug 28, 2009 17:26 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Bill50x wrote:
tolebjer wrote:
Det är väl bara att använda Sneakyn utan sitt slutsteg?

/ B
Har nu Sneaky och Majik 109 om man nu skulle uppgradra systemet är det Majik-I eller ska man köra aktivt Majik 6100?

RMA

Post subject: Sneaky DS => Akurate DS?
PostPosted: Fri Aug 28, 2009 17:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

RMA wrote:
Har nu Sneaky och Majik 109 om man nu skulle uppgradra systemet är det Majik-I eller ska man köra aktivt Majik 6100?
Jag hade helt klart valt en Majik-I. Med ett 6100 har du fortfarande kvar flaskhalsen, som är Sneakyns försteg. Men om du kompletterar 6100'n med en beg. Exotik med Dynamik så är det en annan sak... Problemet är bara att du då börjar i helt fel ände. Source first! Köp Majik-I med Dynamik nu och spara sen till en beg ADS/D. Det räcker långt!

Har du verkligen råd med ett 6100 med filter redan nu så skulle jag istället köpt Jajos ADS/D, ett Kolektor försteg för 2500 kr (Beg Kikkin?) och en LK140 för 4000 kr. Sälj din Sneaky DS för att finansiera förstärkeriet. Kanske räcker det till en beg Kikkin? I vilket fall har du nästan på en gång ett otroligt bra system!

PostPosted: Mon Aug 31, 2009 13:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnofil wrote:
RMA wrote:
Jag hade helt klart valt en Majik-I. Med ett 6100 har du fortfarande kvar flaskhalsen, som är Sneakyns försteg. Men om du kompletterar 6100'n med en beg. Exotik med Dynamik så är det en annan sak... Problemet är bara att du då börjar i helt fel ände. Source first! Köp Majik-I med Dynamik nu och spara sen till en beg ADS/D. Det räcker långt!

Har du verkligen råd med ett 6100 med filter redan nu så skulle jag istället köpt Jajos ADS/D, ett Kolektor försteg för 2500 kr (Beg Kikkin?) och en LK140 för 4000 kr. Sälj din Sneaky DS för att finansiera förstärkeriet. Kanske räcker det till en beg Kikkin? I vilket fall har du nästan på en gång ett otroligt bra system!
Om man koppla in Kairn och LK140 med Sneaky kommer det bli stora förbättringar?

Mike

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00