selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 20:20

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Thu Aug 13, 2009 13:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack för kommentarerna. Gjorde ni några tester av MDS, tex med/utan Dynamik eller med MDS Dynamik vs ADS?

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 14:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:
Tack för kommentarerna. Gjorde ni några tester av MDS, tex med/utan Dynamik eller med MDS Dynamik vs ADS?
Nej ingen MDS testades. Men jag hörde kommentarer igår om att den var ungefär lika bra eller bättre än en AKS utan D.

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 14:37 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Tack till alla som var med igår och stort tack till Svante och Jan för lån av några produktor för att jämföra med och utan Dynamik. Lite sund KK/D, K-twin kommit inte föran idag men vi tar den en annan gång. KK/D i svart är vackert, KD/D är på väg ... ''handsome pair!'' Rolligt!

Först slutsteg - var enkelt! (2200) : Som jag har skrivad tidigare - klart bätre ... ren dynamik ljud ... Känslan med slutsteg utan Dynamik efter man har hört med dynamik, man kan jämför med att bli på havet i en segelbåt men bara använda motor, dagen efter en storm ner fortförande finns swell - inte rolligt! Chewing-gum! Alla hört skillnaden direkt och var en bra konsensus av åsikt!

Vi gjört mycket med KDS/D, KDS, ADS/D, ADS och det var intressant .. inte alla had samma tänkande vad var best! Mest pluckad utt vad dynamik gjört men några var besviken i nya KDS/D (inte inspelad) och tänkt ADS/D var bätre. Min tänkande ... Ner music pluckas framot mer, det är let att tror den är bätre. LINN har däras ljud och många känna till detta och det bli let att tror ''nu det var bra'' ... type mig! Ner jag hört Jans KDS jag had en stort leeande på en gång!

På kvällen jag tänkt KDS var trevigaste, så fint, som KDS ska bli. ADS var inte så långt bakom detta till exampel som jag höra i våran ''dungeon''. ADS/D var Dynamik, mer spännande en KDS och nermast så bra som det ska bli (Känns inspelad). KDS/D var spännande, dynamik men sacknad bätre timming ... närmast som det spelad snabare en dom andra men fortförande man hört den Klimax performans som bara gör nånting mer! Måste bli inspelning ... krävvs längre tid. Jan sa hans tog 6 månader!

Ellerfal 1st platts ... KDS (skönt klimax performans och på TUNE DEM var bäst! ACDC, det var let at tap den trum footpedal i tid med spelning, Jag var med!
2nd: KDS/D (Fortförande Klimax performans med Dynamik kvalitet men (TUNE DEM) var ingen match för Jans utan D. Svårare att följa med music!
3rd: ADS/D (Dynamik pluckad framot music väldigt bra och rollad på som det var inspelad). Bätre på många set en KDS men sämre ellerfal ''FÖR MIG'! Väldigt nära andra platts!
4th: ADS, bli så mycket bätre med Dynamik att man glöm bort den på test ... måste varit sämre ;)

Gustaf: Olika karakter. Oskännslig med nya KDS/D men orättvist jämförelse - inte inspelad. ADS/D gilad Gustaf, musikalist! KDS låtad skitbra :) ADS ... också glömt bort :)

Tack igen MVH Martin & Gustaf.

P.S. Jag har en ''trumph kort'' i garderoben ... en inspelad KDS som har presis kommit tillbacka med Dynamik! Vi få testa ner du hämpta dina KDS Jan!!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 16:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
P.S. Jag har en ''trumph kort'' i garderoben ... en inspelad KDS som har presis kommit tillbacka med Dynamik! Vi få testa ner du hämpta dina KDS Jan!!
WOW, det måste vi testa!
Mot er oinspelade KDS/D samt mot min gamla KDS.
Sedan kan vi testa mot den nya svarta KDS/D för att kolla om den silver KDS/D vi spelade på igår är sämre än den ska!

spännande :!:

Kommer förbi imorgon.

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 16:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

sportbilsentusiasten wrote:
peoplesandschmidt wrote:
WOW, det måste vi testa!
Mot er oinspelade KDS/D samt mot min gamla KDS.
Sedan kan vi testa mot den nya svarta KDS/D för att kolla om den silver KDS/D vi spelade på igår är sämre än den ska!

spännande :!:

Kommer förbi imorgon.
Den svarta ser utt så fint det måste låter bätre tror jag MEN håpas inte, annars våran inspeling ''excuse'' är borta och det är nånting annat!

Välkomna!!

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 16:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
... Jag har en ''trumph kort'' i garderoben ... en inspelad KDS som har presis kommit tillbacka med Dynamik! Vi få testa ner du hämpta dina KDS Jan!!
Med ny nätdel är den väl knappast inspelad längre. Men förhoppningsvis låter den bra ändå!

/ B

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 18:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En annan intressant frågeställning är hur en Akurate 2200 med Dynamik-nätdel står sig mot en Klimax Twin Chakra? Den senare kommer ju inte kunna uppgraderas med en Dynamik.

/mvh

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 18:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu kommer jag inte riktigt ihåg men sa man inte förut att digitaldelen på KDS och ADS var likadana och det som skiljde var nätdelen. Om det stämmer hur blir det då när nätdelarna nu ska vara likadana, eller liknade då KDS ska vara något mindre fysiskt sett.

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 18:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tack Gustav och Martin för ett trevlig kväll!
Vet inte hur länge ni höll på,för att jag och Jan med son lyssnade
på Hammerfall,bra tryck där....
Ps riktigt trevligt att träffa dig Jan-ser fram emot en lyssning hemma hos dig! Mvh Svante

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 21:51 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

torig wrote:
En annan intressant frågeställning är hur en Akurate 2200 med Dynamik-nätdel står sig mot en Klimax Twin Chakra? Den senare kommer ju inte kunna uppgraderas med en Dynamik.

/mvh
Våran K-twin kommit idag och är så cool jag bara tittat på detta ... Kanche vi prova tidigt imorgon möt 2200! LINN (Alan Williams) sa nätdelen på Twin/Solo är referens och en dynamik kommer inte förbättra Twin/Solo. Det betyder dom kommer inte få Dynamik. Vi få se! Jag är lite nervös för K-twin vs 2200/D men om det låter så bra som det ser ut, det ska bli ingen problem! Jag lyssnade till 350 P med K-twin och tunebox (Aktiv), Radikal/Urika LP12 och KK & KDS hus LINN ... GREAT!

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 23:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Våran K-twin kommit idag och är så cool jag bara tittat på detta ... Kanche vi prova tidigt imorgon möt 2200! LINN (Alan Williams) sa nätdelen på Twin/Solo är referens och en dynamik kommer inte förbättra Twin/Solo. Det betyder dom kommer inte få Dynamik. Vi få se! Jag är lite nervös för K-twin vs 2200/D men om det låter så bra som det ser ut, det ska bli ingen problem! Jag lyssnade till 350 P med K-twin och tunebox (Aktiv), Radikal/Urika LP12 och KK & KDS hus LINN ... GREAT!
Martin, ni har PM...

/M

PostPosted: Fri Aug 14, 2009 07:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack för alla lyssningsintryck!

Jämförde ni försteg något? Är lite nyfiken på vad som händer med en Akurate Kontrol eller en Exotik med Dynamik.

PostPosted: Fri Aug 14, 2009 11:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Clas wrote:
Nu kommer jag inte riktigt ihåg men sa man inte förut att digitaldelen på KDS och ADS var likadana och det som skiljde var nätdelen. Om det stämmer hur blir det då när nätdelarna nu ska vara likadana, eller liknade då KDS ska vara något mindre fysiskt sett.
Ljuddelen är väldigt lik, ja. I stort sett alla komponenter inkl. D/A-omvandlaren är likadana (D/A skiljer mellan Sneaky/Majik och Akurate/Klimax). Lejonklou vet den exakta skillnaden, jag har för mig att det sitter några svensktillverkade transistorer nånstans på vägen till ljudutgångarna.

Dock bör man veta att D/A-omvandlaren (WM8741) har en stor mängd parametrar som kan konfigureras och som garanterat påverkar kvaliteten på återgivningen. Det kan alltså finnas skillnader som vi inte kan se med blotta ögat ;) Vi får väl hoppas att Linn inte har gjort en klassisk "biltillverkarbluff med motorer" och bara skruvat ner prestandan något i mjukvaran... Nätdelen verkar vara väldigt lik i sitt utförande men den har en annan fysisk form än den som sitter i Majik DS och Akurate DS (som inte hade fått plats i en Klimax-låda).

/ Jacob

PostPosted: Fri Aug 14, 2009 14:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Testade ni Movie 05 med Dynamik?

Om inte... finns det några intryck ändå från skillnaden mellan Movie05 och Movie05/D... ?

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Fri Aug 14, 2009 14:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
Clas wrote:
Ljuddelen är väldigt lik, ja. I stort sett alla komponenter inkl. D/A-omvandlaren är likadana (D/A skiljer mellan Sneaky/Majik och Akurate/Klimax). Lejonklou vet den exakta skillnaden, jag har för mig att det sitter några svensktillverkade transistorer nånstans på vägen till ljudutgångarna.

Dock bör man veta att D/A-omvandlaren (WM8741) har en stor mängd parametrar som kan konfigureras och som garanterat påverkar kvaliteten på återgivningen. Det kan alltså finnas skillnader som vi inte kan se med blotta ögat ;) Vi får väl hoppas att Linn inte har gjort en klassisk "biltillverkarbluff med motorer" och bara skruvat ner prestandan något i mjukvaran... Nätdelen verkar vara väldigt lik i sitt utförande men den har en annan fysisk form än den som sitter i Majik DS och Akurate DS (som inte hade fått plats i en Klimax-låda).

/ Jacob
Tack för klargörandet Jacob! Intressant det där tyvärr är det mycket möjligt som bilexemplet, skulle inte förvåna mig. Billigare att massproducerar "samma" krets.

Ps: Menade hela ljuddelen inte bara digitaldelen.

Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00