Jovisst har du rätt, det är ju ofta samma sak oavsett vad det handlar om, när man kommer över en viss nivå så kostar det rätt mycket extra att få förbättringar, oavsett om det gäller hifi, sportutrustning, bilar osv. Det som frustrerade mig var att jag inte uppfattade någon som hels skillnad, jämförelsevis så tror jag de flesta märker skillnad på en Skoda Felicia och en BMW M5.
Jag vill poängtera att jag inte sitter med några stora ångertankar, utan snarare att jag varit lite förundrad över vad jag upplever eller rättare sagt inte upplever.
Mitt system har dessutom som framgår tydligare i min egen tråd ett högre syfte, nämligen att förhoppningsvis kunna hjälpa mig lindra min extrema ljudöverkänslighet. Bara den faktorn gör att jag tycker det är värt en del pengar.
Det här är ordentligt OT, men för att ytterligare ge ökad förståelse så kan jag berätta att min ungre bror har liknande problem med ljudöverkänslighet som mig, men att det i hans fall har gått ännu längre. Han är numera sjukskriven med permanenta smärtor i öronen, även om han inte utsätt för ljud, och lämnar i stort sett aldrig hemmet. Något sådant vill jag absolut inte att jag ska drabbas av, och genom mitt experimenterande med hifi utrustning hoppas jag även att jag kanske kan hjälpa min bror. (som parantes kan nämnas att jag naturligtvis söker lindring på flera andra håll också, tex spikmattor, akupunktur, avslappning osv)
Vad jag får föraka är ju andra saker man kan köpa för pengar, vilket faktiskt är av ringa värde i sammanhanget. På köpet får jag bättre hälsa då jag inte har någon bil att ta till jobbet eller affären.
Dessutom så kanske jag hittar "problemet" och anläggningen helt plötsligt kan blomma ut och låta sagolikt.
Trots mina kanske pessimistiska inlägg så är jag i grunden optimistiskt inställd till detta.