Komri wrote:
GRYMT IMPONERAD
...av SkweezyDS.
Av en händelse installerade jag också en ADS/D igår med SkweezyDS.
filer (FLAC) ->Atom Notebook med SC-> trådlöst -> Dlink DIR655? -> Kabel -> ADS/D & trådlös SqueezeBox
Styr alltihop med iPeng på en ipod touch. (Ipeng billig och suverän att använda, iPeng lyckas tom styra volymkontrollen på Kinosen)
Buggar so far:
[*] När jag "söker" via ipeng så tystnar ADS en stund medans SB3 fortsätter spela. (timglas visas på ADS)
[*] Ibland när jag lägger till album till en lång spellista så fattar inte ADS och spelar bara gamla låtar trots att iPeng och SC visar att den spelar en av de nya låtrna.
[*] När ett icke splittat FLAC album spelas spelar ADS första låten om och om igen trots att den verkar fatta spellistan.
Jag kommer kanske rapportera några av felen men inget allvarligt som tar ner upplevelsen av att styra alltihop från iPeng. För mig kostade en SB control samma som iPod touch så jag skaffade en sådan istället.
Spontant låter det mycket rent och klart, inte lika grynigt som SB digitalt till Kinos. Men SB/Kinos känns taktfast. ADS har färre s-ljud. Mellanregistret klart härligare att lyssna till. Har inte jämfört mot UD1.1 ännu, skall jag karakterisera ljudet låter ADS mer ESS227 än ESS221.
Återkommer med intryck när jag spelat in systemet lite mer än kallkörning ur lådan. Cara4 installerad.