selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 23:08

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 811 Next
Author Message
PostPosted: Thu Jul 30, 2009 18:50 
Ny Medlem
Ny Medlem

Blev fundersam kring detta:

Quote:
"Har du köpt en ny Linn-produkt under tiden 1 April - 6 Juni -09 vår så får du uppgraderingen för halva priset."

Om man köpt en ny produkt efter 6 Juni, lämnas man då utanför denna prishalvering? Får man uppgraderingen gratis då eller? :roll:

PostPosted: Thu Jul 30, 2009 19:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har några funderingar...

Som någon frågade om tidigare så är även jag intresserad av vad som händer med Cx100, som nu heter MAJIKx100. Kommer dessa lite äldre, men identiska steg, även kunna uppgraderas med Dynamik? Kanske en fråga för Martin (peoplesandschmidt).

Sedan så har jag en Classik music 08, men jag funderar på om det verkligen skulle vara värt att uppgradera den. Kostnaden är ju mer än 1/3 av vad enheten kostar i nypris. Kommentarer på det?

PostPosted: Thu Jul 30, 2009 21:54 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Sajox wrote:
Blev fundersam kring detta:

Quote:
"Har du köpt en ny Linn-produkt under tiden 1 April - 6 Juni -09 vår så får du uppgraderingen för halva priset."

Om man köpt en ny produkt efter 6 Juni, lämnas man då utanför denna prishalvering? Får man uppgraderingen gratis då eller? :roll:
Jag tror du få en halv pris utan problem ... even om det var lite föran 1 April och tror absolut efter 6 Juni. Jag skulle absolut ring LINN om du var min kunde och press dom för dätta! Fråga din handlare att ring LINN och jag tror inte du får ret svar annars kontakt mig och jag ska lösa dätta!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Thu Jul 30, 2009 22:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Q: vad som händer med Cx100, som nu heter MAJIKx100. Kommer dessa lite äldre, men identiska steg, även kunna uppgraderas med Dynamik? Kanske en fråga för Martin (peoplesandschmidt).

A: Alla C steg type C2100 ..., C2200 ..., osv skulle upgraderas med Dynamik. Rhona hem hus LINN sa föra väcka att dom står på samma kode som M2100, A2200 osv ... YA!

Q: Sedan så har jag en Classik music 08, men jag funderar på om det verkligen skulle vara värt att uppgradera den. Kostnaden är ju mer än 1/3 av vad enheten kostar i nypris. Kommentarer på det?[/quote]

A: En av mina favorite kunder har bestelt dynamik för C-Movie! Jag tror det kommer att bli mycket bätre men jag ska svara på riktig ner det är installerad och vi prov lysna! MVH Martin ...

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Thu Jul 30, 2009 22:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

http://www.tonlaget.com/index.html: Vid köp av en ny Linn apparat så får du en DYNAMIK uppgradering till en produkt du redan äger - utan extra kostnad.

Gäller detta alla butiker?

Gäller det om jag köper nya högtalare (109, 140...)?

PostPosted: Thu Jul 30, 2009 22:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Q: vad som händer med Cx100, som nu heter MAJIKx100. Kommer dessa lite äldre, men identiska steg, även kunna uppgraderas med Dynamik? Kanske en fråga för Martin (peoplesandschmidt).

A: Alla C steg type C2100 ..., C2200 ..., osv skulle upgraderas med Dynamik. Rhona hem hus LINN sa föra väcka att dom står på samma kode som M2100, A2200 osv ... YA!

Q: Sedan så har jag en Classik music 08, men jag funderar på om det verkligen skulle vara värt att uppgradera den. Kostnaden är ju mer än 1/3 av vad enheten kostar i nypris. Kommentarer på det?

A: En av mina favorite kunder har bestelt dynamik för C-Movie! Jag tror det kommer att bli mycket bätre men jag ska svara på riktig ner det är installerad och vi prov lysna! MVH Martin ...
Tack för informationen, Martin! Ska bli spännande att höra ditt omdöme på Classik movie Dynamik :)

PostPosted: Fri Jul 31, 2009 10:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skall bli intressant att se vad beg.priset för ADS hamna på framöver..

Är MDS/D lika bra är en ADS inte värd mer är ca 20.000 :shock: om man inte skall uppgradera till Dynamik, då borde den vara värd 30-35.000.

Frågan är om det finns någon som köper en beg ADS utan att relativt omgående uppgradera till Dynamik?

PostPosted: Mon Aug 03, 2009 14:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Har lite funderingar avseende Kisto och Dynamik PSU.

Som Linn informerar f n så finns det ingen Dynamik PSU uppgradering till Kisto (eller Kinos) vilket man kan tycka är lite märkligt/tråkigt.

Men en fundering som jag har (är inte alls teknikkunning på denna nivå) är att se om det samma nätdel (PSU) som stter i Kisto sitter i någon annan Linnapparat som nu kan uppgraderas med Dynamik PSU, t ex Akurate Kontrol. I så fall kanske det finns en icke officiell väg att gå? ... är det en galen teori?

Nätdelar måste väl finnas som reservdelar och kanske går det att kolla upp vad de ger för spänning på pappret? och därmed hitta någon som matchar Kisto PSU.

Hoppas på postiv feedback!

En som VILL uppgradera Kisto musikaliskt! 8)

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Mon Aug 03, 2009 14:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det kommer garanterat en uppgradering till Kisto/Kinos.

Det faktum att den inte redan finns borde vara ett bevis på att det INTE är så enkelt som man kanske kan tro. En Akurate Kontrol har ju ingen bilddel och jag är ganska säker på att Kinos/Kisto har en specialnätdel för att mata de olika delarna med ström. Om det hade varit lätt att fixa själv hade Linn också fixat det. De vill ju sälja så många Dynamik som möjligt.

/ Jacob

PostPosted: Mon Aug 03, 2009 20:46 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

jajo wrote:
Det kommer garanterat en uppgradering till Kisto/Kinos.

Det faktum att den inte redan finns borde vara ett bevis på att det INTE är så enkelt som man kanske kan tro. En Akurate Kontrol har ju ingen bilddel och jag är ganska säker på att Kinos/Kisto har en specialnätdel för att mata de olika delarna med ström. Om det hade varit lätt att fixa själv hade Linn också fixat det. De vill ju sälja så många Dynamik som möjligt.

/ Jacob
När du säger att det garanterat kommer så tolkar jag det inte som att du säkert vet, men att du har indikationer på att så blir det...? Tolkar jag dig rätt och vad baserar du kommande trolig uppgradering av Kisto/Kinos på?

"Ganska säker" på att Kinos/Kisto har en specialnätdel - tolkar jag som att du inte vet, utan gör en kvalificerad gissning? Tolkar jag dig rätt?

M a o finns det en LITEN chans att min enkla teori kanske fortfarande håller...

Någon som ÄR säker på något av ovanstående?

PostPosted: Mon Aug 03, 2009 21:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej Komri!

Det jag försöker säga är att sannolikheten att du kan ta en Akurate Kontrol-dynamik och koppla in i en Kisto/Kinos är nog så nära noll man kan komma utan att vara helt säker. Varför då? Jo, Linn har ingen som helst orsak att vänta med att släppa Dynamik till ovan nämnda försteg om det var så enkelt att Nisse själv kan fixa det. Det är massvis med förlorade intäkter och det finns inget som helst motiv för det.

Att det kommer en Dynamik till Kinos/Kisto är en gissning, ja. Jag har svårt att tro att det är omöjligt, och det är trots allt många som använder framförallt Kinos till ren tvåkanal tack vare prestandan. Varför skulle inte de få en Dynamik?

Vi håller tummarna....

/ Jacob

PostPosted: Mon Aug 03, 2009 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

själv tror jag att Kisto/Kinos kommer att utgå och byttas ut mot något nyare saker som t.e.x HDMI

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Mon Aug 03, 2009 22:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag är nog också inne på den linjen... (HDMI/strömmande film/M m) tyvärr. ...och det är min spontana gissning till varför man kanske inte satsar mer på Kisto/Kinos.

Hoppas verkligen jag har fel...

För Kisto/Kinos med Dynamik TROR jag skulle låta fantastiskt bra... de låter ju inte dåligt idag.

PostPosted: Mon Aug 03, 2009 22:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tyvärr är det säkert så som Pekka skriver, för både Kiston och Kinos saknar massor med features som konkurrenterna har. Det är dock så att det båda fortfarande är utmärkta ljud-försteg, enl Jajos lista faktiskt det näst bästa och det 3e bästa som Linn någonsin producerat. Med tanke på prisfallet på Kisto/Kinos har de varit starka beg alternativ även om man bara letar efter ett stereoförsteg (iaf innan Dynamik).

Har mailat Linn och frågat om ev uppgradering av Kisto/Kinos, ska bli intressant att se vad de svarar.

PostPosted: Tue Aug 04, 2009 10:43 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Traktorpojken wrote:
Har mailat Linn och frågat om ev uppgradering av Kisto/Kinos, ska bli intressant att se vad de svarar.
Håller tummarna för positiva nyheter för oss Kisto-ägare. Meddela gärna deras svar här eller via PM.

...och visst är det ett fantastiskt försteg för musik, dessutom utrustat med lite extra options för oss med många källor (i mitt fall 6 + 2).

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 811 Next

All times are UTC+02:00