Ja de kommer ju att trycka på mer än dina Espek ivarjefall! Torde räcka för de flesta.
Men ska det rockas reält, gäller mitt gamla stalltips Isobarik, Keltik eller Komri. Det mesta annat blir skrikigt vid brutalhög volym.
Har hört både Artikulat&Klimax 350 och de är väldigt neutrala, nästan återhållsamma i basen.
(eller inte överdrivna som kanske man även kan uttrycka det

) 350 åter mer likt 242 är Komri tycker jag.
Skulle iså fall föredra 350P för att kunna ladda på med bättre slutsteg än de inbyggda. Finns även chakrafilter att tillgå. Man varför köpa dom när Komri är billigare?
En ensam Twin tror jag inte pallar maxvolym på Komri heller under timmars festande. Sätt isåfall Twin på 3k array och något separat steg på övre basen som ju även matar basstegen i komri.
Men behöver du verkligen spela så brutalhögt och länge?
Har du hört något system som du vill efterlikna, berätta!
Själv har jag stora burkar för att de även fixar låg volym med bra bas och att endast stora burkar kan ge realistisk dynamik, flytta luft och låta live.
Men dyrt blir det då man ska ha bra insignal och slutsteg för att det ska funka optimalt.
Tex mina 2*C4200 är ju inte rätt steg att mata Komri passivt med även om de inte ens blir varma på 95+ volym. Klimaxsteg passivt eller aktivt med sämre steg!! Allt annat är suboptimering.