selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 23:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 511 Next
Author Message
PostPosted: Thu Jul 02, 2009 18:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

teatime wrote:
Sony wrote:
Bara för 2.1 - inte 1.1? Låter konstigt...
Ja, det låter konstigt. Prova att läsa igen. Det kanske hjälper. :D
Linn var kanske lite otydliga i sin beskrivning. 1.1 finns ju med i listan över produkter som gradvis kommer att få Dynamik, men finns inte med bland de uppgraderingsbara. Det behöver ju inte vara så att bara för att nya produkter får Dynamik, så går det automatiskt att uppgradera gamla, men jag förmodar att det är det som Linn avser med listorna.

Det är ju en väldigt spännande uppgradering/förbättring. Linns kommentar antyder ju att det kommer att bli en rejäl förbättrning, och min tidigare erfarenhet från Naim, (där man kan byta ut strömförsörjningen så att man kan se hur den påverkar ljudet) har också pekat på hur oerhört viktig den delen är. Att den sedan inte kommer att kosta något extra gör ju inte det hela sämre precis. Linn gör mycket bra just nu tycker jag. Verkligen roligt.

PostPosted: Thu Jul 02, 2009 20:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vilken rolig nyhet. kanske kan man få sin mds att låta som en ads för en bråkdel av priset :D

PostPosted: Thu Jul 02, 2009 21:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär wrote:
Vilken rolig nyhet. kanske kan man få sin mds att låta som en ads för en bråkdel av priset :D
Vore ju trevligt. Fråga är vad som är realistiskt att vänta sig i termer av prestandaförbättring. Ska man tro Linns marknadsavdelning så verkar det ju handla om stora förbättringar ("redefines Linn performance beyond all expectation", se http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=3137). Ska bli mycket intressant att se (eller rättare sagt höra) vilka magnituder detta handlar om "när nyhetsdammet har lagt sig".

PostPosted: Thu Jul 02, 2009 23:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Köpte en Majik DS idag!!! :D
Aaaarrrggghhh!!!!!!!!!!!!
Jag tror knappt det är sant.......................

Jag såg sommarerbjudandet på Tonlägets hemsida: ett antal demoex till BRA priser, med uppdatering till Dynamik INKLUDERAT.
Smaka på den :o
Gå in på Kundzonen, om ni har inloggning dit. Det finns prylar kvar!
Liknande erbjudanden kommer att dyka upp i alla Linnbutiker, vad jag förstått, så håll utkik (så uppfattade jag det, men jag kan ha misstagit mig).

Shit, allt har gått så fort... jag läste om erbjudandet i morse, på eftermiddagen var jag på Tonläget och lyssnade/pratade med Anders, och nu sitter jag hemma med en Majik DS, ny router och ReadyNAS NV+ (erbjudande på Computer City Backaplan: ReadyNAS NV+ inkl. 2x500 GB = 5995 :-... det fanns två kvar i eftermiddags :) )......... I morgon tar jag ledigt från jobbet för att jaga switch :D

Jag kommer ha att göra i helgen...
Jag kommer nog börja en ny tråd här på forumet för det äventyret, jag känner på mig att jag kommer behöva er experthjälp framöver. Hoppas ni kan hjälpa en som inte är alltför bra på det här med nätverk (jag är redan svettig inför uppgiften) :)

PostPosted: Thu Jul 02, 2009 23:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ingen fara, kommer att gå kalasbra att få fart på din DS.
Kolla fabrikat på HDD i NV+ är du snäll. Billigt var det!

Angående Kinos bör dynamik komma, rätt lik Akurate pre.
Om inte är det dåligt, de dyraste produkterna ska Linn givetvis hålla uptodate, gäller även Kisto/Twin/Solo/Komri

PostPosted: Thu Jul 02, 2009 23:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

kom på...saknar Linto/Lingo/Radikal i listan! Kanske sitter Dynamik i Radikal redan och är en del i skälet till att den och Ulrika sopar mattan med Lingo/Linto...

PostPosted: Thu Jul 02, 2009 23:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

DelNaja wrote:
Köpte en Majik DS idag!!! :D
Aaaarrrggghhh!!!!!!!!!!!!
Jag tror knappt det är sant.......................

Jag såg sommarerbjudandet på Tonlägets hemsida: ett antal demoex till BRA priser, med uppdatering till Dynamik INKLUDERAT.
Smaka på den :o
Gå in på Kundzonen, om ni har inloggning dit. Det finns prylar kvar!
Liknande erbjudanden kommer att dyka upp i alla Linnbutiker, vad jag förstått, så håll utkik (så uppfattade jag det, men jag kan ha misstagit mig).

Shit, allt har gått så fort... jag läste om erbjudandet i morse, på eftermiddagen var jag på Tonläget och lyssnade/pratade med Anders, och nu sitter jag hemma med en Majik DS, ny router och ReadyNAS NV+ (erbjudande på Computer City Backaplan: ReadyNAS NV+ inkl. 2x500 GB = 5995 :-... det fanns två kvar i eftermiddags :) )......... I morgon tar jag ledigt från jobbet för att jaga switch :D

Jag kommer ha att göra i helgen...
Jag kommer nog börja en ny tråd här på forumet för det äventyret, jag känner på mig att jag kommer behöva er experthjälp framöver. Hoppas ni kan hjälpa en som inte är alltför bra på det här med nätverk (jag är redan svettig inför uppgiften) :)
Grattis för inköpet, ska bli spännande och följa installationen och sedan intrycken av majik ds:en när du har fått igång den.

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 00:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sportbilsentusiasten wrote:
ingen fara, kommer att gå kalasbra att få fart på din DS.
ed wrote:
Grattis för inköpet, ska bli spännande och följa installationen och sedan intrycken av majik ds:en när du har fått igång den.
Fanx! :)
Det ska nog gå bra. Hittade en switch Netgear GS108 på NetOnNet, ska hämta den i morgon. Sen blir det att meka lite :)
Jo, en liten sak glömde jag nämna: uppgraderingen till Dynamik görs inte förrän lite senare, kanske i slutet av juli eller i augusti. Anders måste få veta mer fakta om det först, han hade inte hört mycket om det, eller ens haft chans att höra hur det låter. Lite konstigt av Linn att köra en sån här kampanj mitt i semestertider... folk brukar ju kanske inte ha pengar över till hi-fi då (?).

Nåväl, jag är glad iaf, det passade mig som handsken :D
Kul också att kunna lyssna på Majiken före och efter uppgraderingen. Vi får se om mina otränade öron hör skillnad :)

Edit: felstavning

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 02:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

För dem som nyligen köpt nya produkter ser jag att det finns goda nyheter. Gick in på Linns forum (http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=3137) och ser där att produkter köpta efter 1a april får uppgraderas för halva priset.

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 09:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

DelNaja wrote:
Lite konstigt av Linn att köra en sån här kampanj mitt i semestertider... folk brukar ju kanske inte ha pengar över till hi-fi då (?).
Nej, men det är naturligtvis det som är skälet till Linns återkommande sommarkampanjer - de vill få lite försäljning även under sommaren! :)

Själv lyckas jag då banne mig aldrig med sommarkampanjerna.. :roll:

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 09:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

teatime wrote:
Nej, men det är naturligtvis det som är skälet till Linns återkommande sommarkampanjer - de vill få lite försäljning även under sommaren! :)

Själv lyckas jag då banne mig aldrig med sommarkampanjerna.. :roll:
Inte lätt för återförsäljarna heller, om de själva ska på semester.
Anders suckade iaf... han ska ju på semester, men kommer försöka vara online så gott det går (första delen av kampanjen är ju endast under juli) för att möta kunderna.

Inte lätt o vara egenföretagare :)

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 10:04 
Ny Medlem
Ny Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Dessutom finns det indikationer på att KDS behöver en tripp till Linn. uteslutet för min del att inte ha musik under ett par veckor!
* Klimax DS players before serial number 1169822 require to be returned to the Linn factory for upgrade. All units including and after this serial number can be upgraded in the field using the upgrade module.

Det är bara att kolla serienumret för de som är lyckliga ägare till en KDS.

/Micke

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 10:08 
Site Admin
Site Admin

Hittade detta på 'riktiga' Linnforumet:
Linns forum wrote:
The upgrades on all but the loudspeakers will be dealer installable and will sell for $700US. Anyone who purchased one of the current units from an authorized dealer between April 1st and June 30th of this year will be able to purchase the upgrade for half price as long as they order the upgrade by September 15th.
Drygt 5k SEK kan man tänka sig att uppgraderingen kostar då, blir intressant att höra/läsa om hur mycket uppgraderingen gör. Och om det är så att det är samma pris oavsett komponent.

teatime wrote:
Sony wrote:
Bara för 2.1 - inte 1.1? Låter konstigt...
Ja, det låter konstigt. Prova att läsa igen. Det kanske hjälper. :D
Aha, du menar att jag ska köpa en ny istället, smart :wink: Tror det blir en Akurate DS istället i så fall, valde mellan en sådan och 1.1:an, den senare drog längsta strået i våras då den ändå är ett rejält kliv upp mot Ikemi plus DVD-kvalite.

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 10:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linn Dynamik - fantastiskt spännande!

Att den kanske framkommit under arbetet med Radikal gör ju att man tänker att det kan vara riktigt bra. Priset är bra också, jämfört med t.ex. just Radikal. Men då undrar man ju om det gör lika stor musikalisk skillnad som en motorstyrning, kanske inte? Linn verkar ju inte vara rädda för att ta bra betalt för stora prestandaförbättringar, undantaget Trampolin 2 kanske. Hoppas man blir överraskad över förbättringen.

Men när man kan höja prestandan över hela produktlinjen kanske inte riktigt samma incitament finns att ta riktigt bra betaltför en stor förbättring. Om t.ex. MDS blir lika bra som ADS så kompenseras det av att ADS närmar sig KDS, som blir helt sjukt bra.... Önsketänkande. :roll:
Undrar vad som händer med Exotiken också...

Lär väl dröja några veckor innan någon kommer skriva om några intryck här, men jag väntar spänt. :)

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 10:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

OpenKnekt wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Dessutom finns det indikationer på att KDS behöver en tripp till Linn. uteslutet för min del att inte ha musik under ett par veckor!
* Klimax DS players before serial number 1169822 require to be returned to the Linn factory for upgrade. All units including and after this serial number can be upgraded in the field using the upgrade module.
Tack för svar!
Givetvis har min 1157*** men får se det positivt. Kunde ju varit att de struntat i äldre KDS. Får be om en lånemakskin under tiden...En ny ADS är säkert bättre än en KDS utan Dynamik :wink:
Undra vad de behöver bygga om. Någon som vet?
Jag tycker det verkar som att de har någon annan modd som de vill göra för att enbart byta PSU (som dessutom är mindre än det gamla) verkar inte vara skälet. Då urfräsningen i KDS sträcker sig från front till bakstycke och bredden är 5-6cm borde det inte behövas mer plats.
Man kanske skulle öppna o fota alla kort/kablar för att senare se vad de ändrat.
Är betydligt trängre i KK där PSU ligger i en urfräst grop i aluminiumen med hälften så mycket plats i urfräsningen.
Att KK dröjer indikerar att även den behöver mer handpåläggning än bara byta av PSU.

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 511 Next

All times are UTC+02:00