Rutger wrote:
Jag har nu själv inskaffat en SB Duet. En vän som testat ingående med sin rapporterar att den låter bättre med trådlös överföring, än trådad. Testade Anders på tonläget med trådlös överföring ?
Frågan är om kabeln/switchen är de "bra" eller inte. Är de inte det blir ju alternativet (i detta fall trådlös) bättre.
Dvs, är kanske inte att trådlös är bättre, kan ju likaväl vara trådbundet som är sämre
En sak har jag lärt mig på alla tester, det är att det är massor av faktorer som påverkar.
Ethernetkablar som hemma hos mig/Tonläget gör klar skillnad, gjorde vid nästa test liiiiten skillnad hos Tonläget men dagen efter hos PeoplesSmith stor skillnad, större än hemma.
Dagen före på Tonläget testade Anders en annan sak som heller inte gjort lika stor skillnad som tidigare hos honom. Hade DSnätverket ändrats? Eller var det faktumet att de balanserade Artikulat 320 användes avgörande?
HELT klart påverkar ethernetkablar olika mycket i olika situationer! Samma borde gälla switchar/NAS, något som Jalo också kommit fram till. Han testade NASar och tyckte inte hoppet upp till ReadyNAS var så stort innan, men nu med bra ethernetkablar gör han det!
Varför var skillnaden så pass stor hos PeoplesSmith? Vi testade en massa kul saker under 2-3timmar efter Gilad åkt. riktning...placering av kablar...placering av switch...dra ut kablar ur switchen som inte behövs...
Dvs ska man jämföra får man vara extremt försiktig att inte påverka med än EN sak, så man inte testar annat än det man tänkt sig.