selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 23:25

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 11 Next
Author Message
PostPosted: Fri Jun 05, 2009 09:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Den enda skillnaden från förra gången (förutom att det var natt) var att jag har satt på fyra såna fötter som sitter under Lejonklous produkter istället för de där fötterna som man skruvar på sidorna.
Intressant! Är de nya fötterna tillräckligt höga för att kunna låta originalfötterna sitta kvar? För utseendets skull tänker jag.

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 09:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Nu lät det faktiskt väldigt väldigt bra! :D Den enda skillnaden från förra gången (förutom att det var natt) var att jag har satt på fyra såna fötter som sitter under Lejonklous produkter istället för de där fötterna som man skruvar på sidorna.
Den "enda" skillnaden kan vara mindre väsentlig jämfört med att det var natt. Ska man kunna uttala sig om skillnaderna mellan olika fötter är det nog bäst att göra jämförelsen under exakt samma förhållanden, dvs lyssna - byta - lyssna. Och gärna byta tillbaka för det är lätt att lura sig :-)

/ B

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 10:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En skillnad som kan spelat in i jämförelsen är om Sneakyn har spelat musik eller inte. Min erfarenhet (främst av ett exemplar, men även på TL) är att Sneakyn kräver att man spelar låtar på den för att den ska bli varm. Först efter en halvtimme (spelandes musik) blir den riktigt bra. Att den är inkopplad hjälper tyvärr inte. En ide skulle vara att låta den stå och spela internetradio hela dagen så att den är i form när man ska spela filer på den. Den kan låta sämre än en Majik CD när den är kall, men klart bätttre än en Akurate CD när den fått spela 20-30 minuter... Den blir snabbt bättre så redan efter 5-10 minuter så är det stor skillnad. Men att stå stadigt på jorden ska inte underskattas! Kul att det lirar Henrik, ännu bättre blir det med riktig NAS, switch etc.

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 10:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnofil wrote:
En skillnad som kan spelat in i jämförelsen är om Sneakyn har spelat musik eller inte. Min erfarenhet (främst av ett exemplar, men även på TL) är att Sneakyn kräver att man spelar låtar på den för att den ska bli varm. Först efter en halvtimme (spelandes musik) blir den riktigt bra. Att den är inkopplad hjälper tyvärr inte.
Jag har en känsla av att min Majik DS är likadan. Både denna och förra veckan har jag varit bortrest i 3 dagar, när jag kommer hem så tycker jag att det till en början låter ganska risigt om DS. Men när jag har spelat en stund har det blivit bättre. Jag har upplevt detta vid flera tillfällen och det känns som att det blir bättre ju mer man spelar på den. Min är ju fortfarande ganska ny så det kan ha att göra med inspelning också.

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 12:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Den "enda" skillnaden kan vara mindre väsentlig jämfört med att det var natt.
Helt sant. Jag vet inte varför jag skrev det, det var ju natt gången innan också. Det var inte frågan om uppvärmning heller, det hördes direkt att det var mycket bättre! Om det sen berodde på fötterna eller bara att sladdarna råkade hänga på ett bättre sätt ska jag låta vara osagt.

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 12:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
Intressant! Är de nya fötterna tillräckligt höga för att kunna låta originalfötterna sitta kvar? För utseendets skull tänker jag.
Nej. Men skulle det inte se lite konstigt ut om de satt kvar och hängde i luften?

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 15:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Broccoli wrote:
Men skulle det inte se lite konstigt ut om de satt kvar och hängde i luften?
Lite som ett rymdskepp. Sci fi-känsla :)

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 16:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag inser att jag är lite sent ute för att hjälpa dig henriklh.. men den enklaste, billigaste och snabbaste uppkopplingen av en DS är:
-en dator med Asset UPnP som hittas på http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm och kan laddas ner gratis.
-samma dator som control point med tex Linn Gui.
-återigen samma dator som lagringsplats för FLAC filerna (peka bara Asset till mappen där de ligger)
-en router med DHCP
-sluligen två patchkablar

Personligen tycker jag det är riktigt bekvämt med en DS/NAS som styrs via iPod Touch/Plugplayer och vill absolut inte ha min laptop igång när jag lyssnar på musik.

PostPosted: Fri Jun 05, 2009 16:20 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Just det!

Det tog ungefär 20 min från att jag packade upp min DS till att det "strömmade" musik ur högtalarna. :D

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 06:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack för tipsen, jag har inte svarat tidigare då jag har lyssnat på Sneaky i helgen och följdaktligen inte har något internet. :?

Asset UPnP, är det alltså istället för twonky?

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 06:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
henriklh wrote:
Broccoli wrote:
Men skulle det inte se lite konstigt ut om de satt kvar och hängde i luften?
Lite som ett rymdskepp. Sci fi-känsla :)
Jag tror att vi är överens ;)

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 11:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

henriklh wrote:
Tack för tipsen, jag har inte svarat tidigare då jag har lyssnat på Sneaky i helgen och följdaktligen inte har något internet. :?

Asset UPnP, är det alltså istället för twonky?
Precis, använder du asset så behövs inte Twonky. Asset på en pc är dessutom lättare att konfigurera än Twonky/NAS.

PostPosted: Wed Jun 10, 2009 15:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu har jag 5000:- i budget för "tillbehör" till Sneakyn (visst utrymme finns därutöver men inte ett öre över 6000:- totalt). Vad ska jag köpa?

PostPosted: Sun Jun 14, 2009 18:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Efter att ha konstaterat att ni (helt förståeligt) har tröttnat på mitt gnäll har jag (förutom de rekommendationer jag redan fått i den här tråden) försökt läsa det som finns här på forumet om kablar, styrning, NAS:ar och annat. Det slutade med att jag ringde min kompis IT-konsulten för att tvinga honom att komma hit och få det att funka med min laptop. Jag avvaktar med resten så länge, jag pallar inte att lägga tusentals kronor på en NAS som står och surrar, på hårddiskar som pajar eller på en Ipod som förmodligen fungerar rätt bra fram till nästa mjukvaru-uppdatering. :|

PostPosted: Sun Jun 14, 2009 21:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det är bra med kompisar man kan tvinga... Försöker göra det samma men för att montera en gäng väggkontakter för stereogrejerna för att slippa grendosor. Men hitills har inte mitt tvingande funkat.

Post new topic  Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 11 Next

All times are UTC+02:00