ed wrote:
Härlig historia, men Polisen måste väl ha förståelse när man har bröllopsfest?
Jo, jag tror förståelsen bestod i att vi bara fick en tillsägelse, istället för handbojjor...

Det var faktiskt helt OK, det var ganska uppenbart att vi störde. Framförallt är det mer uppenbart nu än då...
Test MP3 spelare:
Nu har jag och Stefan varit och jämfört MP3 spelare. Gamla Sansa M250 kom ut som en ganska klar segrare.* Men Sansa Fuze var inte dålig. Jag skulle gissa ur minnet att den är på ungefär samma nivå som Sansa CLIP. Fuze har bättre display, videomöjligheter etc så den har mer funktionalitet än CLIP, men å andra sidan är CLIP mindre, billigare och lättare. Båda spelar FLAC så ingen av dem är väl ett dåligt köp med tanke på allt annat som finns därute. Radion var ganska trist på CLIP och enligt Stefan är den bra på Fuze, så det kanske påverkar den som lyssnar på radio ibland. Jag har en känsla av att Fuze inte kan spela så högt som CLIP och det kan vara ett problem med okänsliga lurar och lågt inspelad musik. (Inte med K420, men med t.ex. SR325.)
Test hörlurar (MP3 som källa, jag med M250, Stefan med Fuze)
:
Sen var det dags för test av lurar. Jag hade mina AKG K420 och Stefan sina K24P. Han kom snabbt fram till att han skulle beställa K420, ikväll...

Sen plundrade vi Tonlägets förråd av lurar och lyssnade bl.a. på iGrado, Grado SR80 och SR325. Både Stefan och jag föredrog K420 framför iGrado på alla sätt och vis, AKG mycket bättre, även komfortablare att bära. För SR80 var resultatet delat, bättre ljud men sämre musik var min känsla, men jag uppfattade Stefan som att han föredrog SR80. För SR325 var det ingen tvekan, de var bättre än K420. Detta trots att de handikappades av en 1/4">3,5mm adapter. Jag blev ganska impad faktiskt, jag undrar hur den låter med en riktigt bra hörlursförstärkare? (Särskilt en som har 1/4" uttag.) Är det sant det som ryktas att 225 låter bättre än 325?
*Fotnot: Jag har tre M2x0 spelare som låter i princip lika bra, två 2Gb (M250) och en 512 Mb (M230). Stefan uppfattade att min M250 lät mycket bättre än hans 1 Gb variant (M240.) Jag har själv inte lyssnat på M240 tidigare, men eftersom mina tre låter likvärdiga tyder det mesta på att det var något litet fel på hans M240 som tog ner prestandan. Eller var det ett laddbart batteri? (Som sägs försämra den.)