Ännu en lägesrapport... Nu med bilder!
Bonden köpte i desperation (och avsaknad av råd från Sellerister...

) ett Rotel RB-890 på Hifi-magasinet. Det ger ca 280 W i 4 ohm enligt spec och borde orka med Sara i lilla ladan. Levereras i slutet på veckan så det är ännu otestat. Systemet kommer troligtvis att installeras på betongmuren (fästena, högtalarna får väggskiva bakom sig) ovanför dörrarna och spela innåt mot kontor och mjölkrobotar (under "innertaket") enligt bild.
Vi har iaf testat och snabbinstallerat SB3, ReadyNAS Duo, Creek 4140 (min, på lån) och Sara 9 i bondens göteborgslägenhet. Det var faktiskt riktigt kul, trots de blygsamma grejerna. Skönt att se att allt är helt innan man kör det till Värmland för att installera. Det lät iaf klart bättre än hans större och mkt dyrare japanska hemmabiosystem...
Den stora ladan är fortfarande det stora problemet! Just nu lutar det åt ett par stora högtalare och ett 2ch slutsteg där, men det beror på om vissa affärsförslag går i lås. Vissa vill tydligen hellre ha gammalt skrot än semesterpengar!
Jag har nu sett lite bilder av lokalerna och funderar på hur det ska installeras. För den stora ladan har jag en "idé". Skall jag bygga en "fejkvägg" och ha en högtalare på varje sida? Jag tänkte ev. bygga en vägg av 1" plank, ev. med mdf-skiva utanpå, på ca 2x3 meter. P denna "vägg" sätter jag en högtalare (Isobarik skulle vara fint!

) på var sin sida, då kommer de att få lite stöd i basen. Denna "vägg" monteras där takstolarna byter höjd. Vad tror ni om det, är det en dum idé? (Se bilder på ladan.)
Bra och superbillig signalkabel någon? Jag behöver ca: 15 meter. (Om jag skippar Softsqueeze i kontoret.)
Lite osäkert om vi kan installera systemet i början på vecka 29, beror på om vi får fram några grejer och hur arbetsbelastningen ser ut för den stackars fattige bonden... (Karl-Oskar vibbar någon?

)