doze84 wrote:
har sandisk jämförts med många andra?
Jag har testat mot många andra (ink mobiler), men kan inte nämna några namn. De dåliga glömmer man så lätt... Senast var det en Nokia 5800 som "skulle" vara bra, men var katastrofalt dålig!
doze84 wrote:
Sandisk förvånar mig
Varför/hur då?
doze84 wrote:
jag vet inte hur man får tag i mp3-spelare som man kan bryta förpackningen på och sen kan lämna tillbaka.
De stora kedjorna brukar ha generösast policy för öppet köp. Min erfarenhet är att det inte är några problem med dem, så länge man följer reglerna. Läs om deras policy på hemsidan innan.
doze84 wrote:
Skulle bara kunna tänka mig att köpa sandisk-modellen med minneskort, eftersom flac lagrat på några gigabyte inbygdflash inte blir så många album. Medan man kan ha fickan full med minnskort annars:)
Intressant, själv skulle jag bara kunna tänka mig att köpa den som är bra/bäst musikaliskt...

De spelare som jag har provat med minneskort har alla varit sämre musikaliskt och dragit mer ström än de med fast minne. 8 Gb kommer man långt med om musiken är bra. FLAC är en bra option på CLIP, men det är inte direkt bättre än en 320 kbit/s Mp3. Med 8 Gb Mp3 har du så det räcker, tro mig! Även med FLAC blir det ca: 25 skivor fördelat på några gram i skjortfickan. Vad är problemet?
doze84 wrote:
Har precis packat upp mina akg k 518 dJ ... Skulle va grymt att ha ett par k 24 p brevid och jämföra.
Det är väl bara att gå till din lokala AKG återförsäljare och prova mot K412P? De flesta har dem kvar i butikerna. Alternativt chansa på Selleristtipsen och riskera att förlora 395 kr och garanterat få kunskap?
doze84 wrote:
jag vet ju egentligen ingenting om hörlursutgången på min stärkare heller
Bäst är att prova lurarna med det som den ska drivas av i vanliga fall, det är mest relevant för individen. I ditt fall kanske en CLIP?

Vissa lurar kan vara bra med mycket kraft i steget, men trista på en Mp3 spelare. Vad gör de då för nytta på en sån?