teatime wrote:
Jag skaffade ett par K420 nyligen och fann dem både bättre och bekvämare än mina K24P ... Rekommenderas! 
Hade du testat runt, eller läst tips på Lejonklou innan? Något annat som var bra eller som man ska undvika? Jag undrar lite, eftersom jag gärna vill att några av oss testar mer grejer som är vid sidan av Linnspåret. Det finns ju säkert en del (få, men ändå) prisvärda guldkorn därute, som vi inte känner till i våra kretsar.
doze84, jag tror inte att det är att rekomendera Prisjakts recensioner, om du inte definitivt känner igen vem som säger vad. Jag har lyssnat på iRiver tidigare, men minns inte om det är just den du nämner. De har alla varit dåliga. (Men det säger egentligen
ingenting om den modell du frågar.) Men jag skulle själv inte "lita" på dem. Köp en Sandisk Sansa CLIP istället, den är iaf helt OK, bättre än alla iPod's. Dessutom klarar den FLAC. Men mest rekomenderar jag fortfarande en beg. Sansa M250 HW gen 2.x. Eftersom det kan bli svårt att få tag på så köp en CLIP, finns med 2-8 Gb. Jag har även hört vissa säga att Sandisk Sansa E280 är bra, men den har jag inte hört själv. Gör ett CLIP...
Mitt grund tips: Köp INGET som inte rekomenderas här, av någon du litar på, eller som du hört jämförande test av själv. Enda undantaget är saker du kan lämna tillbaka på öppet köp, efter att själv ha testat grejerna. Så brukar jag göra!

Det bästa är att stödja butiker där man får testa IRL. Så gjorde jag vid köpet av mina K420, jag fick koppla in min egen källa och lyssna så mycket jag ville. (Det gick fort...) Men så kostade de också 595 kr, klart värt det!