selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 23:55

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: tacksam...
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 11:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej,

jag är tacksam för alla inlägg, visserligen börjar min gamla budget dra iväg. Det känner man igen från förut att man både själv och andra resonerar att dyrare är bättre. Har man en budget på 17, men får förslag för 25, då blir man ju vimmelkantig.... :D Men som sagt tacksam för engagemanget.

ed

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 13:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Har man en budget på 17, men får förslag för 25, då blir man ju vimmelkantig.... Men som sagt tacksam för engagemanget
Jo det verkar vara en tendens i rätt många trådar där nya medlemmar ber om köpråd utifrån en viss budget. Många som lägger in sina svar förutsätter att man skall uppgradera jämt och ständigt varje år i all oändlighet! Hur som helst så brukar verkligheten komma i kapp en när man skaffar barn och hus :D
En del har ju också andra intressen än att klättra i uppgraderingsstegen jämnt och ständigt. Uppgraderingsmissbruk skulle man kanske kalla det :lol:

Ta också priserna på Ikemi och Kairn med nypa salt!
Oftast ligger dom lite högre och Kairn finns i flera versioner som presterar rätt så olika. Att man kan hitta LK100 och Wakonda till bra pris är dock mer troligt.

Det rimligaste för sjutton tusen är nog en Karik/Genki parat med en Wakonda/gammal Kairn kopplat till ett LK100/LK85.
Den kombon kommer garanterat att ge dig fina musik upplevelser!

Post subject: Re: tacksam...
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 14:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Hej,

jag är tacksam för alla inlägg, visserligen börjar min gamla budget dra iväg. Det känner man igen från förut att man både själv och andra resonerar att dyrare är bättre. Har man en budget på 17, men får förslag för 25, då blir man ju vimmelkantig.... :D Men som sagt tacksam för engagemanget.

ed
Hej igen. Jag förstår men jag sa ju att du kunde köpa del efter del :wink:

Om du nu har en LP12 o dessa högtalare - antar jag att resten inte är skräpgrejjer...
O varför då byta allt övrigt på en gång o inte riktigt få "best preformance" för pengarna?
Kvaliteten på det du redan har gör att byta del efter del till en ännu vettigare lösning än vanligt.

Hade nog inte förslagit samma sak om du hade en bergsprängare innan...
Men en LP12 ägare är liksom en annan sak.

Du har nu en del förslag - nu är det upp till dig o lyssna o jämföra (helst hemma).
Oavsett vad alla har sagt kommer du snabbt att höra vad som passar dig o dina nuvarande LP12/högt.

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 17:24 
Site Admin
Site Admin

sportbilsentusiasten wrote:
Fanns en Kairn i LINN butiken i Gb för 5,5kkr men reserverad
Jo. Och säkra källor säger att den försvinner till den som reserverade den mycket snart. *host* 8)

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 18:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Fanns en Kairn i LINN butiken i Gb för 5,5kkr men reserverad
Jo. Och säkra källor säger att den försvinner till den som reserverade den mycket snart. *host* 8)
Grattis till en kanonaffär
Är månne en LK100 på väg tillsammans eller? 4kkr för en sen modell är ett bra pris med (också reserverad)

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 18:10 
Site Admin
Site Admin

Njae, någon LK100 nöjer jag mig inte med. Men mer om det under Medlemspresentationer om en stund eller två. 8)

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 20:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

gissar på en AV5125 jag...... :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 20:06 
Jag hoppas på Klout/2250!

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 20:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Grattis Ayn så det var du som plockade den Kairnen (som jag också var intresserad av)

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 09, 2004 23:00 
Site Admin
Site Admin

Klout på det då också om jag inte är felinformerad, hoppas du får tillbaka cd:n snart så du kan lira på! Lär rocka fett! :D

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 16:07 
Site Admin
Site Admin

hepcat wrote:
Grattis Ayn så det var du som plockade den Kairnen (som jag också var intresserad av)
Illa att jag 'snodde' den av dig! Det är väl problemet att lära känna folk på forum som detta - alltid är det någon man snuvar på affären...nåja, jag hoppas det dyker upp fler fräscha Kairn som du kan lägga vantarna på :)

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 16:27 
Site Admin
Site Admin

Ayn wrote:
Det är lungt jag klarar mig nog ändå med Min LK1 Dirak och (LK2) kombo bara att när den dök upp där så kliade det i uppgraderings tarmen :D men det finns viktigare saker jag skulle behöva uppgradera ändå. Tonarm och Högtalare som exempel och så småningom CD spelare.
Okej, antar att du sitter nöjd med kairn och klout ett par veckor men är lite nyfiken ändå....vad är det du tänkt uppgradera till i cd och högtalarväg då sedan :?:

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 16:36 
Site Admin
Site Admin

Det där var MYCKET märkligt. Jag skrev inte den andra delen av det där meddelandet... :? Hepcat kanske?

Själv hade jag inte tänkt uppgradera varken CD eller högtalare. Jag ser det som att jag inte har nån anledning på ett tag faktiskt. 8)

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 16:37 
Site Admin
Site Admin

Nu tror jag bestämt Hepcat börjar systematiskt svara på folks inlägg genom att editera dem...

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 16:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ajdå tryckte på fel knapp

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00