Hejsan!
Hörlurar är något som jag använt en del.
Jag har Naim Headline/PCS och Grado 225
Jag har lyssnat en del både på AKG och Senheiser, men jag tycker Grado är den enda luren som haft ett driv och tight-het i musiken.
Sennheiser har bara haft en massa detaljerat ljud utan att vara roliga att lyssna på, fråga mig inte hur de åstadkommit detta. AKG tycker jag låter väldigt torrt och utan tryck och driv i musiken. Grado kan nästan låta lite skränigt i början för de skiljer sig ganska mycket från en typisk burkig hörlur. Man får justera ljudvolymen så det inte blir för högt. Men sen äger de!!!
Headlinen har samma egenskaper bra driv och tryck, perfekt för hårdrock. Dock är de känsliga för andra apparater. Helst skall man nog koppla ur försteget innan man lyssnar på headlinen (från tex CD-spelaren).
Jag har även funderat på att uppgradera till en HiCap nätdel, men den kostar löjliga 15kkr, så det har jag avstått ifrån.
Jag har även funderat på att köpa Grados dyraste lurar, men även här har jag valt att vänta.
Jag är intresserad av en bra hörlursförstärkare, krav:
Kunna köras direkt från DS:n
Bra tryck och driv i musiken, den skall inte vekna förrän öronen blöder
musikaliskt bättre än headline (och allt annat

)
Volymkontroll från fjärren! (Headlinen sköts manuellt, snyggt men kasst när man ligger i soffan)
Orsaken till att de flesta inte lyssnar på lurar är att det ofta inte låter tillräckligt bra tror jag.
Annars finns det ju många fördelar med hörlurar, speciellt att man faktiskt kan spela musik högt hemma hos familjen när som helst