selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 19, 2025 23:53

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Wed Apr 22, 2009 18:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tillbaks till ämnet... Nu har jag lyssnat! Kort sagt bra som f-n! En LP12'a med K.Radikal/Cirkus/Akito/Adikt mot en LP12'a med Lingo2/Keel/Ekos SE/Adikt. Resultat? Radikal 12'an BÄTTRE än Lingo 12'an med Keel och Ekos SE! :shock:

Prognos: Många sålda Radikal framöver!

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 19:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Linnofil wrote:
Tillbaks till ämnet... Nu har jag lyssnat! Kort sagt bra som f-n! En LP12'a med K.Radikal/Cirkus/Akito/Adikt mot en LP12'a med Lingo2/Keel/Ekos SE/Adikt. Resultat? Radikal 12'an BÄTTRE än Lingo 12'an med Keel och Ekos SE! :shock:

Sensasionellt roligt!!! :)

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 23:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnofil wrote:

Otroligt cool jämförelse! Jag är helt blown away av resultatet! Då vet man vad man skall sukta efter...

Radikal OCH Keel på samma 12:a måste ju vara fullständigt vansinnigt bra.

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 23:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

monkeydevil wrote:
Otroligt cool jämförelse! Jag är helt blown away av resultatet! Då vet man vad man skall sukta efter...

Anders Simonsson är en cool handlare! ;) Han har också svår klåda i kroppen av att inte kunna skruva på Radikal kittet på Keel 12'an innan fler kunder hunnit höra samma demo som jag... Han har förstås bara ett Radikal kit. Han är så otroligt sugen på att höra Radikal med Keel/Ekos SE, och vem är inte det!

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 01:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skall hänga på låset kl 15 i morgon för provlyssning.

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 06:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnofil wrote:
monkeydevil wrote:

Anders Simonsson är en cool handlare! ;) Han har också svår klåda i kroppen av att inte kunna skruva på Radikal kittet på Keel 12'an innan fler kunder hunnit höra samma demo som jag... Han har förstås bara ett Radikal kit. Han är så otroligt sugen på att höra Radikal med Keel/Ekos SE, och vem är inte det!
Jo jag kan meddela att jag lyssna på en toppad lp12:a igår med Rakikal och Urika. När Kalle spela en monoversion av en låt på White Album blev jag stum. Har inte hört Beatles på det sättet.

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 15:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

detta är ju synnerligen intressanta uppgifter. antar att man borde boka in sig på ljudkompaniets demo (om det fortfarande finns plats). låter smått otroligt att den nya motorstyrningen skulle göra större skillnad än både keel och ekos se på samma gång! :shock: nu undrar man ju bara hur maktbalansen i prestanda kommer att se ut framöver: fullmatad 12:a eller klimax ds?

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 15:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

griedl wrote:
detta är ju synnerligen intressanta uppgifter. antar att man borde boka in sig på ljudkompaniets demo (om det fortfarande finns plats). låter smått otroligt att den nya motorstyrningen skulle göra större skillnad än både keel och ekos se på samma gång! :shock: nu undrar man ju bara hur maktbalansen i prestanda kommer att se ut framöver: fullmatad 12:a eller klimax ds?
Helt klart en fullmatad LP12! Den är bara grymt bra. Det system jag hörde var out-of-this-world: LP12/Radikal/Keel/Ekos SE/Akiva/Urika/Klimax Kontrol/Klimax 350 aktiva. LP12:an var t.o.m. signerad av Ivor (på topplattan!)

Björn

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 15:25 
Site Admin
Site Admin

Fler intressanta lyssningsintryck: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=74230

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 15:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

griedl wrote:
Har inte hört Radikal eller Urika ännu men jag tycker redan en 12:a utan Keel är "bättre" en Klimax DS 8)

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 17:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Fler intressanta lyssningsintryck: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=74230
Såg dom där lyssningsintrycken som du länkade till. Men som de mena att det inte var så stor förbättring känns konstigt. Sen om det är värt dom pengarna är en annan sak. Sedan att det var lättare att höra skillnaden när de spela en toppad lp 12 med urika och radikal mot en toppad lp 12:a med linto och lingo2 är ju liksom självklart.

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 18:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sprang förbi Anders, Radikal (med AkitoII) gör större förbättring än Keel/Ekos SE! :shock: :shock:
Köp!

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 19:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Sprang förbi Anders, Radikal (med AkitoII) gör större förbättring än Keel/Ekos SE! :shock: :shock:
Köp!
Du menar att du tänker köpa? Har inte hört än och har lite svårt att se hur plånboken skall kunna grävas ut till det djupet :|

PostPosted: Fri Apr 24, 2009 01:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Av oss som jämfört på Tonläget så är vi nog helt eniga, Radikal med AkitoII är bättre! Själv vill jag säga att det var nog det mest musikaliskt tillfredsställande jag någonsin har hört = bäst i tunedem. Skall väl sägas att jag innan inte har hört EkosSE/Keel med Akiva utan bara med Adikt. Ljudmässigt är EkosSE/Keel och KlimaxDS häftigare men denna Radikalspelare kändes bara såå rätt.

PostPosted: Fri Apr 24, 2009 22:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej vänner

Hade idag till slut tid att svänga förbi Tonläget och höra nya motorstyrningen.

Jag är grymt imponerad!

Det råder ingen som helst tvekan om att den sämre 12:an med Radikal lätt överglänser Keel tolvan med Ekos SE. Skillnaden var betydande. Jag trodde aldrig jag skulle tycka att en Keel tolva låter trött. Spontat så tror jag aldrig att jag har hört något som är närmare ”Live”.

Anders spelade lite olika musik (bland annat ”Örongodis med Lars Roos”!) och med Radikal så blev allt bara så mycket bättre. Ett piano som lät lite ostämt med Lingo blev plötsligt stämt, banden spelade plötsligt ännu tightare och det blev helt enkelt ett jädra drag.

Det ska bli jätteintressant att höra hur en Keel tolva med Raikal låter!

Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00