selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 12:05

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sneaky
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 21:15 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Det var nästan 10 år sedan jag var inne hos en Linn handlare, (för att jag vet hur man blir efter ett besök) mimiken och majiken har hängt med i närmare ett decenium. Lp12 med lingo köptes för 15 år sedan.
För en vecka sedan var jag med min bror till tonläget som då köpte en Sneaky DS. Jag har fått låna den denna veckan.......Hur skall man kunna gå tillbaks till Mimik eller Squeezebox? SB är som om man har en tjock bäddmadrass framför högtalarna med ett inbyggt tråkighetsfilter. Mimiken har ett mindre tråkighetsfilter men lika tjock madrass. Har inte jämfört med lp12an för den står i en garderob(husrenovering). Sneakyn är sjukt bra för pengarna, synd bara att jag inte kan övertyga frun att den är nödvändig.

Post subject: Re: Sneaky
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 23:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan du tänka dig vänta en stund och dessutom köpa beggagnat så dyker det säkert upp nån SneakyDS lite då och då på säljes. Tror jag sett någon som sålts för 9500 tidigare. Det är iaf en bit från nypris, men kanske ändå utanför budget?

PostPosted: Sat Jan 31, 2009 00:03 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Prioriteringar står högre än budget. Men jag måste ha en...

PostPosted: Sat Jan 31, 2009 00:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

tolebjer wrote:
Prioriteringar står högre än budget. Men jag måste ha en...
Om du känner så så är det nog inte läge att testa någon av de dyrare DS'arna som finns :wink:

Men det kanske är lättare att övertyga den bättre hälften om du hittar en till reduserat pris.

Oavsett är det en mycket trevlig liten manick den däringa sneakyn :D

PostPosted: Sun Feb 01, 2009 20:36 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag är helt förbluffad över vilken ljudkvalite det är på sneakyn, det är faktiskt som när jag först hörde LP12. Musiklyssning ger en ny upplevelse för en mycket rimlig peng.
MDS och Ads vill jag inte ens höra.......

(ingen som behöver en motorbåt, nu? :D )

PostPosted: Tue Feb 10, 2009 18:56 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

The Sneaky is awesome and gets better with time! We have three here in different setups. When I first listenned to one with 104's I thought it was great but after 2-3 months its now a marvel ... totaly fantastic. Think the speakers were noticably better quite quickly, a few weeks, but we played them allot, all the time actually. I rang my old Linn retailer in UK to ask if he'd noticed their 104's continuing to get better with the longer period of time and he said ''it's the sneaky'' ... he added further that he thinks all the DS products sound better after sustained playing over a month or two. I play a second new sneaky now with the inplayed speakers and again the same result; better with time. So the good news is if you like how it sounds just now you'll only be happier in a month or so.
I have also left the sneaky power amp activated in linconfig, placed interconnects through the wall from pre-out to another room to my old LK140 and have a pretty cool two zone set up with just two boxes ... playing the same music in both rooms symultaineously. Rang Linn to ask if sharing the signal from the pre-out in this way would split the information but they thought it was fine. Proof is in the listenning and the result is brilliant ... best in LK140 room even though the 25 watt amp is great in the sneaky! Comparing DS to LP12 is a tricky one ... different but both fanatstic is my only comment ... for now anyway!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Tue Feb 10, 2009 20:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hade Sneakyn sålts i en LK-låda med en stor display på fronten (och kunna styras med fjärren till Kairn/Pekin/Mimik) hade jag köpt en imorgon :-)

/ B

PostPosted: Tue Feb 10, 2009 20:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Bill50x wrote:
Hade Sneakyn sålts i en LK-låda med en stor display på fronten (och kunna styras med fjärren till Kairn/Pekin/Mimik) hade jag köpt en imorgon :-)

/ B
Samma här, gärna utan slutsteg.

PostPosted: Thu Apr 16, 2009 19:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan sneaky DS + Kikkin konkurera med Majik DS utan separat försteg?

PostPosted: Fri Apr 17, 2009 01:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag skulle inte tro det. Om källan (omvandlingen till analog signal) är klart bättre i Majik DS så låter den troligen bättre än Sneaky DS + Klimax Kontrol 2.

Men jag har inte testat. Det blir ett typiskt test av om source first gäller i detta fall!

PostPosted: Fri Apr 17, 2009 07:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sneakyn är mycket musik för pengarna.Den lirade bättre än min gamla ikemi, men det är ganska tydlig förbättring med majik ds. Sneakyn låter ganska hårt och rått jämfört med majik ds. Jag sålde min 12" sizmik för att byta från sneky ds till majik ds. Fastän man saknar den härliga lågbasen från suben så blev musiken betyligt mer levade med majik ds. Pricken över iet var sedan att koppla till en kikkin :)
Fast de hela handlar som vanligt om hur mycket pengar man är beredd på att lägga ut.
Med en sneaky behöver man bara ett par högtalare (nas styrning) för att fylla sin tillvaro med musik.

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00