selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 22:45

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next
Author Message
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 11:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Komri wrote:
peoplesandschmidt wrote:
peoplesandschmidt wrote:
jag set inte den her tidigare ... Priset är 405 Euro + moms (ingen konfirmed pris med sek). Di får bestem dom nu från uss för läverans slutet mars. Håpas att för visa en bild snart på våran websida!! be good .. Martin
Varför inte ringer til uss om du vil ha senaste info! Det är gratis! Finns väldigt roligt nyheter, inte minst ny radikal & urika LP12 upgrades. Men det kommer mer snart!
Menar du att Er hemsida uppdateras snart eller att det kommer ännu mer roliga nyheter från Linn, förutom Radikal och Urika?
Det altid kommer roliga nyheter från linn och håpas jag få tilgång (permission=tilgång?) att beretta mer inom 2-3 väckor!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Thu Mar 19, 2009 12:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Aha.... ! Spännande... hoppas jag... :)

Mera "nyheter" i närtid... m a o kan det vara klokt att vänta med att revidera ev. strategi...

Får du antyda om det gäller nyheter på Source, Kontrol eller Playback sidan? :wink:

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Thu Mar 19, 2009 14:51 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ner ny produktor är officielt, jag ska post update på våran websida och sen på forumet.
Kanche du kan lämnar lite info för mig? Vi kommer att bygg ut mer lysnarrum i våran butik, en LP12 service-station och mera för att visa multi-rum. Plans är inte klart så input från kunder om vad dom vil ha är väldigt viktigt.
Våran koncept är ''selected experiences for perfect living'' och vi kommer aldrig att bli bara en Linn butik men vi kommer att håla hela av deras sortiment integrerad i butiken och kämpa för att håla bra kundskap och service. Om det bli nån tips om vad du, eller andra kunde, vill ha ner du besök våran butik - snella skicka til mig! martin@peoplesandschmidt.com Vi kommer att lysna!
Finns en ny DS software update snart på linn's websida. 'Cara' (scottish island). Jag har inte provad men ska göra och post kritik!

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 07:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Komri wrote:
Menar du att Er hemsida uppdateras snart eller att det kommer ännu mer roliga nyheter från Linn, förutom Radikal och Urika?
Det altid kommer roliga nyheter från linn och håpas jag få tilgång (permission=tilgång?) att beretta mer inom 2-3 väckor!
Nu har det gått några veckor, berätta tack.

peoplesandschmidt wrote:
Finns en ny DS software update snart på linn's websida. 'Cara' (scottish island). Jag har inte provad men ska göra och post kritik!
Har du testat nu?

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 15:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Forlåt Jan ... fortforande jag har inte provad Cara. Vet inte vad har hänt med min tid ... jag återkommer!

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 15:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Some more info on CARA .... Martin ... more info on linndocs

Cara Developer Documentation
Overview

Cara represents a familiy of on-device and off-device software components that interoperate successfully. This interoperability consists in a stable set of well-defined software interfaces and a shared set of strategies or algorithms for performing common tasks such as product discovery or playlist management.

Cara develops upon some of the ideas that began to become established in Bute. It differs from Bute in five major respects:

* Simplified Topology - discoverable through the Product service alone
* Simplified Media Services - split into all new Ds and Playlist services
* New MediaTime Service - shared across all sources
* More Efficient Comms - limited request size, unlimited response size
* Multiple Sources - for source products, allowing for further enhancements and features
* Additional Features - such as the jukebox, shuffle and repeat, web configuration, and AAC support

Simplified Topology

Bute made it possible to discover all the rooms, all the sources in those rooms, and to configure and select them using the Product and Preamp services. Cara goes one stage further and makes this possible using the Product service alone.

In order to achieve this, many of the actions previously available in the Preamp service have been moved to the Product service.

With Cara the cross-platform Linn Topology layer matures into a library of code that can and should be used by external developers.

However, for those developers not using a Common or Dynamic Language Runtime, the recommended Topology algorithms are described here.
Simplified Media Services

The Media service on Bute has been split and redesigned into the Ds and Playlist services. The Ds service handles transport state and control such as Play, Pause, Stop, Seek. The Playlist service is concerned with manipulation of the on-device playlist and provides a new approach for keeping a control point up to date with changes to that playlist. The algorithms involved are described here.
New MediaTime Service

The MediaTime service events the current time of the playing track in seconds. It is shared by all audio sources for which current track time is meaningful. Separating this service out allows control point designers to choose how they wish to collect the current track time: through eventing, by polling, or not at all.
Comms

UPnP and LPEC network transactions now follow a new pattern. All requests must be less than 12Kb. Responses, however, are unlimited in length. In order to achieve this, responses to UPnP actions are now sent out using chunked encoding. This should not affect developers using standard HTTP/1.1 libraries. But if a developer is using their own hand-written HTTP software, it must support chunked encoding in order to work with Cara.
Multiple Sources

There are two types of device that bear the Product service: Source Products and Preamp Products. In both Bute and Cara, Preamp Products typically have more than one source. In Cara, it is also common for Source Products to have more than one source.

See Topology for more concerning this change
Additional Features

A Ds source now provides an additional Jukebox Service that allows users to identify a set of stored, numbered playlists that can be selectively loaded using their infra-red handset. This instantly connects a user to their music without having to use a graphical user interface.

The on-device playlist in a DS can now be placed into shuffle and repeat modes.

Configuration of a single device is now possible using a Web Browser, making full device configuration available to those previously unable to use LinnConfig. The Web Configuration program uses the Google Web Toolkit (GWT) together with Linn's open source GWT UPnP Service Library. These technologies may be used to develop further Web Applications for Linn's product range.

DS products now support playback of AAC media.
Services

* Product Service
* Playlist Service
* Ds Service
* MediaTime Service
* Preamp Service
* Jukebox Service
* UPnP AV Transport Service
* UPnP Rendering Control Service

Algorithms

* Topology

* Id Array

Known Issues

As this is beta code, bugs, features and performance issues should be expected. Keeping an up-to-date bug log on this Wiki page would be unreasonable, hence only issues which require a work-around to get the code running will be listed here in detail.
Required Workarounds

* None

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 15:53 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Aparently you can find a copy of cara beta on http://oss.linn.co.uk but I'm told the firmware on the DS products will need updated to actually use it and just now thats not available!

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 15:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Någon ytterligare erfarenhet av 140:ans nya fot?

Är det en stålplatta med samma format som originalfoten? :?:

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 22:58 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

TONNY wrote:

Upgrade Stand till Majik 140 ser exakt ut som original fötterna och består av solid aluminium.

why so serious?

PostPosted: Fri Sep 11, 2009 08:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mikael84 wrote:
TONNY wrote:

Upgrade Stand till Majik 140 ser exakt ut som original fötterna och består av solid aluminium.
OK, då förstår jag att de inte är så billiga.. Har för mig att alulådorna till klimax är >50% av kosten för ex.vis control.

PostPosted: Fri Sep 11, 2009 08:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ett chassie till ett Klimax-slutsteg kostade ca 30.000kr för några år sedan.

/M

PostPosted: Fri Sep 11, 2009 10:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Magnus wrote:
Ett chassie till ett Klimax-slutsteg kostade ca 30.000kr för några år sedan.

/M
Kanske går att borra 4 hål i dessa och ha som fötter? Vips har man M140 Klimax :)

PostPosted: Fri Sep 11, 2009 10:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hade det inte varit finare att och skyrstera eventuella håll på klimaxfötterna och använda dem isf :wink:

PostPosted: Fri Sep 11, 2009 23:10 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Jag tog tillfället i akt och frågade av ren nyfikenhet en Linn representant varför dom inte konstruerade dom nya fötterna till M140 i samma utförande som Akurate 242 dvs så du kan justera ovanifrån, fick ett ganska väntat svar "sånt kostar pengar, och som kund vill nog ingen betala för ett par fötter som skulle kostat halva priset av högtalaren" , även om jag personligen kan tycka att 5500:- redan känns dyrt för ett par fötter :P :D

why so serious?

PostPosted: Fri Sep 11, 2009 23:18 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

TONNY wrote:
Kanske går att borra 4 hål i dessa och ha som fötter? Vips har man M140 Klimax :)

Word! , Amen :mrgreen:

why so serious?

Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next

All times are UTC+02:00