selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 02:02

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Knekt
PostPosted: Fri Apr 03, 2009 17:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Är det någon som vet vd som kan vara felet om en Direktor inte vill styra CD-spelaren på en Movie R1?
Om man valt "Disc" med "WHAT" och därefter trycker på "DO" så står det Loading, men sen står det bara "Remote" och man kan inte spela skivan från Direktorn.
Startar man skivan i Movien så spelas den upp i Direktorn, och radion kan man styra fullt ut från Direktorn.

Kan det bero på felaktig mjukvara i Movien? eller vad tror ni?

/mikael

Post subject: Re: Knekt
PostPosted: Fri Apr 03, 2009 17:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag tog och testade mot en Classik K och då funkar Radion perfekt, men även här funkar inte CD, men i detta fall så får jag "no disk", men kan med "DO" knappa mig ner via menyerna under CD/Disc på Direktorn.

Nu är iofs Direkton programerad för att funka mot en Movie, så detta är kanske inte så konstigt att det inte funkar...men varför funkar den inte mot min Movie?

PostPosted: Fri Apr 03, 2009 21:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har testat och funderat lite till...
När man väljer Cd/Disc på Direktorn så står det bara "remote" på dispalyen (enligt ovan), så jag testade om det var så att bara fjärren funkade om man valde CD/disc.
Men det går inte att starta CDn med fjärren heller. MEN, jag upptäckte att knappen "setup" på fjärren (till Movien) funkade som "paus" och knappen "return" faktiskt funkade just som return (låten började från början igen..) när jag spelade en CD (startad från movien). Men detta var allt, så det verkar som det funkar, men fjärrens kommando svarar inte fullt ut på movien.. men man tycker det borde funka från knapparna från Direktorn också.

/mikael

PostPosted: Sat Apr 04, 2009 12:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Läste ett meddelande från Linn om att Classikar behövde ny mjukvara (ESS och H8S) för att funka fullt ut i knektsystem, meddeladet var daterat 20080816.

Kollade i min Movie, och H8S-mjukvaran hade datumet 2002 feb 18, så jag antar att det är min mjukvara som behöver uppdateras. Har pratat med HiFi butiken som ska göra detta på måndag, sen får vi hoppas att det funkar som det ska...

/Mikael

PostPosted: Wed Apr 08, 2009 18:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har just hämtat Movien hos HiFi butiken. Dom har nu lagt in ny H8S (via kabel), men ESS gick inte att lägga in (med skiva) efter att H8S uppgraderats...den tar inte skivan. MEN, nu funkar Knektstyrningen, nu kan jag både med fjärr och via knapparna på Direktorn styra även CDn på Movien.

På Movien kommer det nu upp en text så fort man slår på den att man ska uppgradera ESS nu eller senare, texten försvinner därefter (fö funkar movien som vanligt). Detta funkade alltså inte med HiFi butikens skiva. Nu min fråga, är det någon som har en sådan skiva eller vet hur jag kan få tag på en (så jag kan prova själv..). Eller är det så att Movie R1 inte kan uppgradera CSS med skiva, utan det måste göras hos Linn. Någon som vet?

/Micke

PostPosted: Wed Apr 08, 2009 20:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om jag kommer ihåg rätt så måste tidiga Movies uppdateras på fabriken, nyare går att fixa i butik/hemma.

/M

PostPosted: Wed Apr 08, 2009 20:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Magnus wrote:
Om jag kommer ihåg rätt så måste tidiga Movies uppdateras på fabriken, nyare går att fixa i butik/hemma.

/M
Opraktiskt, men jag anade nästa det..

PostPosted: Wed Apr 08, 2009 21:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kolla med din butik eller Linn helpdesk om det stämmer, och för vilka s-nr som det gäller.

/M

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00