Hej igen!
Varit offline pga flytt.
Nu är jag på G igen, och vad skulle vara trevligare än en liten testa kablar-träff?
I mitt gamla hus testade vi DSnätverkskomponenter; NASar, någon switch, underlag mm och jag lovade en LANkabelträff när jag väl flyttat då vi inte hann med det.
Systemet är uppslängt lite slarvigt, då jag i sann source first anda tänker jag fixa till rummet/välja LANkablar/fixa till strömmen INNAN jag fintunar grejjerna.
Nu står NAS etc på en Harmonihylla mellan högra högtalaren och hörnet, inte optimalt men funkar kalas för kabeltester!
Ska sedan placeras i separat specialdesignad garderob (=ursågad botten borttagen parkett så racket kan stå på betongen) i angränsande rum.
Har en dröse olika cat5kablar samt några cat6. Skärmat&oskärmat.
Såg att Dustin fått in cat7 och några nya cat6 så följande är beställt idag.
SSTP CAT.7 SKÄRMAD RJ45 3.0M GRÅ
FTP CAT.7 SKÄRMAD RJ45 3.0M GRÅ
FTP CAT.6 SKÄRMAD RJ45 3.0M GRÅ
SSTP CAT.6 SKÄRMAD HALOGENFRI RJ45 3.0M VIT
SSTP CAT.6 SKÄRMAD RJ45 3.0M GRÅ
Siktar på lördagen 11 eller 18/4 - hör av er när ni kan (via PM) så bestämmer jag datum senast söndag.
Vi ses!
PS
hårda väggar/golv RULAR! Klart bättre tryck&stuns nu än i svajjrummet i Lindome.
Har betonggolv med parkett, inga fönster, 2 av väggarna i betong (bakom systemet, ena sidoväggen) alla väggar klädda med boardskiva+gips för stabiliteten. Lim emellan skivorna samt extra tätt spikat. Ljudisolering i regelverket. taket ljudisolerat på samma sätt.
Sabila innerdörrar i trä med isolering samt tätningslister, ej på tröskeln för ventilationens skull.
(samma konstruktion i hela huset förövrigt så man kan kräma på lite...)
En blandning av elmatning i båda rummen med egen fas/gemensam fas - så man kan testa ut bästa lösningen.
2 Kabelrör mellan rummen för cat kabel samt videokabel för projjen.
Dimensionerna på rummet (4.40/3.90/2.67) valda för att sprida ut resonansfrekvenserna.
Rummet är litet ca 17m2 men det funkar fint.
Extra kul att visa att man visst kan ha stora burkar i små rum utan basproblem

. 90 på Kontrol inga problem.