Hemma igen efter att ha varit bortrest över påsken.
Efter att ha kopplat in SB3an till nätverket med kabel istället för med WLANet funkar det mycket bättre. Har nu endast problem med korta stopp i musiken när man ändrar i spellistan. När spellistan väl är igång så flyter det utan problem. Gissar att processorn i NASen är för klen.
Tyvärr funkar inte SRs radio då de sänder i WMA-format vilket inte Linns DS klarar av (än?). Får dock ut kanalen till ADSen och texten syns i displayen, men inget ljud. Förhoppningsvis löser Linn detta med en kommande uppdatering (för att få SR att börja sända i MP3 verkar hopplöst). Tidigare fanns det en plug-in till SqueezeCenter (SC) som konverterade streamen till MP3 men har inte hittat någon som fungerar med senare versioner av SC. Någon annan kanske vet bättre?
Christian wrote:
1. Vad jag undrar är: påverkas ljudkvalitén av denna lösning?
2. Måste man med denna lösning använda fjärren till squeezeboxen för att styra Linn DS, eller kan man ha en squeezebox i ett annat rum och styra DS med linn fjärren som vanligt?
1. Nej, inte enl konstruktören eller mina (begränsade) tester.
2. Ja, det går fortfarande att använda Linnfjärren (med reservation för att jag inte testat alla funktioner).