equi2 wrote:
Ayn: Din och min musiksamling ser väl nästan likadana ut
Många skivor som hör hemma i min samling eller kommer att göra det när jag väl hittar dom till rätt pris.
Hej equi, jo, det har ju blivit rätt uppenbart ett par gånger att vi har kusligt lika smak ibland

Lite därför kollade jag fler album med
Porcupine Tree t.ex., och nu har jag fastnat för
Stupid Dream och
Lightbulb Sun, och
Signify är nog värd ett köp nån gång framöver också. Började leta
Blackfield på DC när du skrev om dem oxo, men har inte hittat något än

Jag har ju min skivsamling upplagd på
http://www.skivsamling.nu/show.pl?id=26843 och det tycker jag fler borde göra - alltid kul att kolla andras skivsamlingar, speciellt om det är folk som verkar ha ungefär samma smak som en själv (som du equi

)
Quote:
Loghs andra platta är väl helt okay, tycker dock om den första bättre vilket är den enda jag äger.
Jo, samma här

Fram tills nyss alltså. Tycker att andra har sina stunder också, och för 50 spänn tänkte jag varför inte.
Quote:
Sen är Spocks Beard och Transatlantic fin musik, även om jag tycker skäggen är lite för trista.
Skäggen är trista på alla skivor utom V, tycker jag. Eposet "The Great Nothing" som avslutar skivan är i mitt tycke det klart bästa de gjort.
Quote:
Jewel - My Way är säkert okay (inte hört så mycket), dock utfärdas en varning för den senaste skivan.
Jo, har lyssnat en del på 0304 också, och det är bara att konstatera att Jewel
inte klarade längre att vara egen i en bransch som vill få in alla kvinnor som söta sminkade flickor i mainstream-fåran. Mycket trist. Men vem vet, kanske hon reser sig och visar att jag och andra hade fel iom nästa platta (hoppas

)
Quote:
Steely Dan är ju alltid trevligt, fast jag hade tänkt vänta och hitta deras alster på vinyl den dagen jag skaffar en spelare för jätteskivorna
Ltd. ed. med DVD för 99 spänn, då kunde Ayn inte låta bli

I allmänhet gillar jag Steely Dans nyare alster än de gamla 'klassiska' från 70-talet. De skivorna skulle jag kunna tänka mig att skaffa på vinyl, för det skulle passa väldigt bra på något sätt.
Quote:
Nu hoppas jag på att högtalarna mina (de gamla) blir sålda så att jag får in lite pengar. Sitter och lyssnar på LTE2 med mina gamla högtalare och det låter faktiskt inte allt dumt. Jag får hoppas att jag inte blir besviken när jag kopplar in Tukan igen.
LTE har jag lite svårt att ta till mig. Har iofs bara hört deras första alster ett par gånger, men då fastnade det inte iaf. Blir lite förvirrad när jag ska hålla koll på vilka högtalare det är du har eller inte har eller ska sälja, men det kanske man kan ta i en annan tråd
Har lyssnat på
Jewel -
This Way hela morgonen, vilken ruggigt bra skiva det är stundtals! Den är inte ojämn heller, utan alla låtar är bra och några låtar är kanonbra.