selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 19:40

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1633 posts ]  Go to page Previous 115 16 17 18 19109 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vad lyssnas det på?
PostPosted: Fri Feb 27, 2009 19:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Prodigy Music for a jilted generation 80 på volymen och aktiva M140

Edit: Blanda i några låtar från nyare skivor, känns som det är lite bättre kvalitet på senare inspelningarna (fat of the land, Always outnumbered)

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 19:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Judas Priest upptakten har börjat, så nu blir det mest det. Måste säga att det är värt att skippa remastrade skivor...

Sen blir det ju nån låt då och då av världens bittraste man, Dave Mustain.

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 20:55 
Site Admin
Site Admin

Comstedt wrote:

Edit: Blanda i några låtar från nyare skivor, känns som det är lite bättre kvalitet på senare inspelningarna (fat of the land, Always outnumbered)
Är det så? Jilted tycker jag låter riktigt bra, men har å andra sidan inga senare skivor med Prodigy - Jilted är ju rätt svårslagen, galet bra skiva! På med "No Good" och "Break and Enter" på hög volym, då mår man fint 8)

Edit: Lyssnar själv på eviga favoriten Kevin Gilbert - The Shaming of the True!
Image

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 21:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Comstedt wrote:

Är det så? Jilted tycker jag låter riktigt bra, men har å andra sidan inga senare skivor med Prodigy - Jilted är ju rätt svårslagen, galet bra skiva! På med "No Good" och "Break and Enter" på hög volym, då mår man fint 8)

Edit: Lyssnar själv på eviga favoriten Kevin Gilbert - The Shaming of the True!
Image
Flacarna kan iof varit gjorda i olika program/olika bra. Fick skickat flac filer då min bror hade skivan just när den behövdes som mest. Har inte den helt nya skivan de släppt nu? Så den vet jag inte hur den är.

Hur är Kevin Gilbert? Hans andra skivor?

PostPosted: Sun Mar 01, 2009 15:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fred Åkerström sjunger Ruben Nilsson
Freds första LP från 1963. Hittade den hos min nyligen avlidne svärfar.
Image

/ B

PostPosted: Wed Mar 04, 2009 11:00 
Site Admin
Site Admin

Comstedt wrote:
Kevin Gilbert är som sagt en favorit, har svårt att beskriva exakt genre men det rör sig mestadels inom rock med lite progressiva influenser här och var. Ibland. :)

"The Shaming of the True" är en konceptskiva som följer en fiktiv musiker vid namn Johnny Virgil - dock är det en uppenbar metafor för Gilbert själv - från de första försöken att göra karriär inom musikbranschen, till slutet av karriären. KG hann inte själv släppa plattan utan dog under tragiska (och lite märkliga) omständigheter. Hans kompis Nick D'Virgilio (trummis i Spock's Beard) färdigställde allt och såg till att skivan gavs ut.

Övriga skivor med Kevin Gilbert är främst "Thud" och projektet "Toy Matinee" som bestod främst av honom och Patrick Leonard. Thud är hygglig men inget fasligt minnesvärt. Toy Matinee kan sägas vara slick radiorock med lite finurlighet - snurrar lite nu och då hemma hos mig.

PostPosted: Wed Mar 04, 2009 11:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tycker Thud är kanon! Var ingången till Kevin G för min del. Och jag är verkligen ingen westcoast-snubbe... 8)

PostPosted: Wed Mar 04, 2009 12:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Fred Åkerström sjunger Ruben Nilsson
Freds första LP från 1963.
Underbar platta! Har haft den i många år. Hans fantastiska skivor "Två Tungor", "Vila vid denna källa" och "Sjöfolk och Landkrabbor" ingår väl redan i de flestas samling? :wink:

Den radikale musikentusiasten kanske t.o.m. har den underbara "Dagsedlar åt kapitalismen"? Den har låtar av bl.a. svenske Joe Hill, a.k.a. Josef Hillström e. Joel Hägglund (Som blev bokstavligt talat justitiemördad i Utah på 10 talet.)

Vinylen regerar, men jag har numera även många av hans skivor (ink. ovanstående) på FLAC.

PostPosted: Fri Mar 06, 2009 19:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Image
Fick tag på plattan i originalutgåva. Helgrym på många sätt!

PostPosted: Fri Mar 06, 2009 19:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hardcorelinnie wrote:
Fick tag på plattan i originalutgåva.
Grattis, kul för dig! Själv blir jag lite avundsjuk... :wink: Jag köpte CD'n i USA (USA-press så klart), men den var helt kass på CD. När jag fick lånat en europapress här i Sverige blev jag förvånad över att den var så mycket bättre! Självklart ställde jag genast upp och gjorde en backupkopia i FLAC...

PostPosted: Fri Mar 06, 2009 20:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Köpte en present till mig själv i slutet på veckan, köpte U2 senaste platta på vinyl, den var inte gratis, 329 kronor på Petsounds. Men det är mycket bra ljud på den och de har gått lite tillbaka i den typ av U2 jag gillar bäst, kanske typ Joshua Tree men ändå inte.

Attachments:
images.jpg
images.jpg [ 1.17 KiB | Viewed 1569 times ]

PostPosted: Sun Mar 08, 2009 15:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Metallica - Death magnetic (US import 2lp) -Inte bättre mastrat än nått annat, men va fan, i kväll smäller det!

\m/\m/

/a

PostPosted: Sun Mar 08, 2009 23:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Comstedt wrote:
Kevin Gilbert är som sagt en favorit, har svårt att beskriva exakt genre men det rör sig mestadels inom rock med lite progressiva influenser här och var. Ibland. :)

"The Shaming of the True" är en konceptskiva som följer en fiktiv musiker vid namn Johnny Virgil - dock är det en uppenbar metafor för Gilbert själv - från de första försöken att göra karriär inom musikbranschen, till slutet av karriären. KG hann inte själv släppa plattan utan dog under tragiska (och lite märkliga) omständigheter. Hans kompis Nick D'Virgilio (trummis i Spock's Beard) färdigställde allt och såg till att skivan gavs ut.

Övriga skivor med Kevin Gilbert är främst "Thud" och projektet "Toy Matinee" som bestod främst av honom och Patrick Leonard. Thud är hygglig men inget fasligt minnesvärt. Toy Matinee kan sägas vara slick radiorock med lite finurlighet - snurrar lite nu och då hemma hos mig.
Har lyssnat lite på Thud och Shaming of the true nu. Shaming är lite galen i mellanåt på olika sätt, gillar Thud klart bäst nu. Shaming kanske växer om man hunnit lyssna på den några gånger, just nu känns den väldigt ojämn musikmässigt(högt tempo, sakta tempo, galen akapela...)
Ska se ifall jag kan höra nå Toy matinee eller Giraffe som också verkar nåt projekt han har hållt på med?? Verkade vara en skön kille iaf.

PostPosted: Mon Mar 09, 2009 00:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

AntonH wrote:
Metallica
...
men va fan, i kväll smäller det!
eller också inte... Tråkigt att höra.

PostPosted: Mon Mar 09, 2009 16:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnofil wrote:
AntonH wrote:
Metallica
...
men va fan, i kväll smäller det!
eller också inte... Tråkigt att höra.
Japp, så mycket för source first :P Nåja, Dom ska försökta klämma in en spelning i maj, så man får väll ladda om!

Post new topic  Reply to topic  [ 1633 posts ]  Go to page Previous 115 16 17 18 19109 Next

All times are UTC+02:00