selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 12:18

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 08:53 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Jag har 2 st LK140 passiva slutsteg i dom behöver man stereo kort, hjälper en Linn återförsäljare med det ? Måste jag ha något mer för att aktivera Majik140 ? (Ett till LK140 på ingång). Och har K400 högtalarkabel.

Jag har bara kört passivt, tänkte ev gå över till aktivt, men då vet jag inte vad som behövs eller behöver göras med det jag har.

Malik 140, är en tanke som jag har och byta ut mina nuvarande högtalare och då till Majik140 därav min fråga.

PostPosted: Sat Mar 07, 2009 15:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har bara hört om Chakrakort till M140. Då behöver du 8st sånna (monokort) och addaptrar om de ska användas i äldre slutsteg. Sen behöver du sammanlagt 8slutstegs kanaler. Vill du använda Lk140 kommer det alltså gå åt 2 slutsteg/högtalare. Hör med handlare, tror man ska kunna få med adaptrar till äldre slutsteg för chakrakorten samtidigt som man köper korten av handlare. De kan säkert hjälpa till att montera mot kostnad.

PostPosted: Sun Apr 05, 2009 13:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om man köper nya chakrakort medföljer adaptrar för äldre steg typ 5125, LK140 men man måste uppge det för Linn. Du måste även byta några motstånd som är ytmonterade och det är nog inte så många som har rätt utrustning för det kanske det kan gå med en väldigt liten lödspets.

PostPosted: Sun Apr 05, 2009 14:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Anders Eriksson wrote:
Jag har 2 st LK140 passiva slutsteg i dom behöver man stereo kort, hjälper en Linn återförsäljare med det ? Måste jag ha något mer för att aktivera Majik140 ? (Ett till LK140 på ingång). Och har K400 högtalarkabel.

Jag har bara kört passivt, tänkte ev gå över till aktivt, men då vet jag inte vad som behövs eller behöver göras med det jag har.

Malik 140, är en tanke som jag har och byta ut mina nuvarande högtalare och då till Majik140 därav min fråga.

Eller så köper du majik 109 och aktiverar dom med dina tre slutsteg.

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00