selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 22:48

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Fri Feb 27, 2009 04:54 
Ny Medlem
Ny Medlem

Uppgraderade fötter till M140 om -"around one month"

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 09:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

MajikDS var ett steg upp från Uni2.1 men då har jag själv inte koll vars uni2.1 ligger jämfört med de cd-spelare som säljs nu.

Var en trevlig kväll fick höra en del intressant snack och fått några frågor och missuppfattningar utredda.

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 09:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Comstedt wrote:
MajikDS var ett steg upp från Uni2.1 men då har jag själv inte koll vars uni2.1 ligger jämfört med de cd-spelare som säljs nu.

Var en trevlig kväll fick höra en del intressant snack och fått några frågor och missuppfattningar utredda.
Vore trevligt att få höra hur stor skillnad det var på DS spelarna?

Mike

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 10:59 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Att Majik DS är bättre än Uni 2.1 var nog alla eniga om. På första låten som Andrew spelade "ANGUS AND JULIA STONE - BABYLON" upplevde jag dock skillnaden mellan Majik DS till Akurate DS som lite större än skillnaden mellan Uni 2.1 till Majik DS. På den andra låten Morrisey eller nåt sånt tyckte jag skillnaden var mindre. Jag hade gärna jämfört med något mer komplext och svårt,den här typen av musik låter ju rätt bra på det mesta. I det lilla rummet fick vi lyssna på sneakyn med sitt inbyggda förstärkeri ihop med ett par Katan som spelade riktigt kul. Vi spelade sedan på Klimax DS med Uni SC:s försteg på samma högtalare. Det var grymt. Vad den gräver fram musik. Blev förundrad var den hittade all bas till Katan. Personligen skulle jag nog vilja ha Akurate DS tycker man får mycket musikglädje med den liknande som man får med LP12. Tack till ToT för en trevlig kväll.

/R

Last edited by Ricke on Fri Feb 27, 2009 11:17, edited 1 time in total.

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 11:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Själv tyckte jag nog att skillnaden mellan 2.1an och Majik DS var mindre än mellan Majik DS och Akurate DS även på Morrissey. Akuraten är mer dynamisk och med betydligt bättre närvaro i anslagen på tonerna, den spelar dock mer tillbakalutat än Majiken (eller iaf på de två spår som demades).

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 11:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Ricke wrote:
Andrew berättade även att det kommer en ny motorstyrning till LP12 on board samt ett nytt inbyggt riaa för MC om några månader.
Intressant! Kan vara kul att minska antalet lådor här hemma....

/ B
Själva motorstyrningen är inte inbyggd det var en ny motor och styrningen var i en låda som Lingo
som jag uppfattade det när jag frågade Andy men jag kan ha missuppfattat det han är ju från Skottland :wink:

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 11:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tyckte 2.1 lät lite "trött" jämfört med DS spelarna sen är det som ni säger lite mera dynamik i Akurate DS jämfört med Majik DS sammanfattningsvis så ljuger inte Linn när dom säger att DS är bättre en CD lite vinylkänsla på DS

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 12:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Mindrunner wrote:
Tyckte 2.1 lät lite "trött" jämfört med DS spelarna sen är det som ni säger lite mera dynamik i Akurate DS jämfört med Majik DS sammanfattningsvis så ljuger inte Linn när dom säger att DS är bättre en CD lite vinylkänsla på DS
Hur stor är hoppet till KLimaxen sen?

Mike

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 12:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Comstedt wrote:

En 2.1:a är lite bättre än en IKEMI. Spelar snyggare men samtidigt lite korrekt tråkigt.

En 1.1 är solklart bättre än en 2.1:a, och en riktigt sen 1.1:a ska väll vara samma som Akurate CD vad jag förstår, har dock inte gjort någon A/B på detta.

Var ju lite märkligt att det inte kunde gräva fram en Akurate Cd eller en 1.1:a, T&T har ju även en begagnad cd12 inne.. men man kan ju dra sina egna slutsattser varför den inte togs fram...

mvh

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 18:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minge wrote:
Mindrunner wrote:
Hur stor är hoppet till KLimaxen sen?

Mike
Dom körde KlimaxDS-unidiscSC-2100-Katan i det lilla rummet efter att ha demat samma högtalare med sneaky.

I huvudrummet AkurateDS-AkurateKontrol-4100-Akurate242
tror iaf det var dessa komponenter, högtalarna var iaf biampade.

svårt att avgöra skillnaden mellan AkurateDS och KlimaxDs med olika rum och kringutrustning. Enda jag kunde avgöra vad att jag hade klart offrat på mig ett par andra högtalare en Katan om jag haft klimaxDS även om den kan gräva ut bas från ingenstans. Upplever också AkurateDS som sådan om än inte riktigt lika mycket.

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 20:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Comstedt wrote:
I huvudrummet AkurateDS-AkurateKontrol-4100-Akurate242
tror iaf det var dessa komponenter, högtalarna var iaf biampade.
Nästan rätt, det var 4200 som slutsteg.

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 20:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vart lite förvånad, är alternativet aktiva M140 eller passiva 242 skulle jag rekommendera M140 efter det här. Var tvungen och fråga Andrew vad han tyckte, och jag uppfattade som att han var av samma åsik.

Var det du som köpte AkurateDS? Hunnit få nån värme i den än?

Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00