ulfbnilsson wrote:
Jag tyckte väl att den var rätt ok. Det jag kanske saknade i testet var väl ngn sorts referens, dvs ngn annan server spelare eller kanske ngn av Linns bättre cd-spelare. Man kunde ju tex kastat in Akurate CD också. Nu blev väl slutsatsen egentligen bara ju dyrare desto bättre och Klimaz DS är fruktansvärt bra.
Jag gissar att du menar någon sorts jämförelse, inte referens. För referensen är väl hur musiken lät ursprungligen?
Att apparater från seriösa tillverkare blir bättre ju dyrare dom är, det kan man väl räkna ut med tummen

Däremot kan man diskutera prisvärdheten på den ljudliga förbättringen, men det kan ju egentligen ingen annan avgöra än den som ska betala och lyssna.
Jag håller med om att någon jämförelse med andra fabrikat, eller några välrenommerade CD-spelare, hade gett mer info till läsarna. Att Klimax DS låter bäst av Linns DS-spelare är inget nytt.
Tyvärr är dock en positiv recension i HiFi & Musik inte värd något. Trevlig läsning och man kan alltid få tips om nya saker att lyssna på. Men utfallen av testerna är ofta bara snömos.
/ B