tjena,
vad gäller mekaniken vet jag inte mer än att akurate, 1.1 och 2.1 har linns silver disc engine. vad som sitter under huven på cd12 vet jag iofs inte, men vad det än är så är det nog bra
begagnatpriserna på dessa har ju dykt rejält nu, kanske p.g.a. ds-spelarna. såg att dom säljer akurate för 29 000 på hf vilket är lika mycket/lite som för en ny majik-cd. privat kan du få det ännu billigare. en 1.1 borde kunna få för samma pris medan 2.1 redan är under 20 000 i butik och några tusingar mindre privat. med tanke på de nya priserna skulle jag personligen skippa 2.1.
cd12 är ju ovanlig som begagnad, men dyker upp lite då och då. dock är de är fortfarande väldigt dyra om man jämför med vad man får ge för en akurate eller en 2.1. eftersom jag aldrig har hört en cd12 så vet jag ju inte, men de som jämfört både med 1.1 och akurate verkar tycka de är i princip lika bra.
unidiscarna drogs med mjukvaruproblem i början, men dessa buggar är fixade, så på den fronten borde var lugnt.
vad gäller reparation så läste jag nånstans jag att linn tar betalt efter hur mycket produkten kostar, vilket känns något märkligt. men jag kan ju a fel. hur mycket det kostar har ju också att göra med vad som är sönder.
eftersom du inte är intresserad av film känns väl en beggad akurate som ett finfint val tycker jag.
/kristoffer