sportbilsentusiasten wrote:
Christian wrote:
Jag har tidigare inte hört 350A högtalarna och det var givetvis imponerande. Bas tryck och live känsla var mycket bra. De spelar på ett väldigt avslappnat sätt och det känns som att det finns precis obegränsat med kraft. Installationen av systemet var kanske inte helt optimal så det går nog att klämma ur en del mer än vad vi hörde igår..
Rätt, med 3månader inspelning, rumsfix (ASstora fönster blir en utmaning) samt seriös intuning så jäklar!
Har hitills aldrig hört artikulat 320/350/klimax så där grymmebra som de säkert kan vara ännu..
Tyckte det var homogenare och mer musikaliskt i källaren. ADS/A kontrol/2200/Majik140.
Inte lika imponerande ljudmässigt men KUL.
Och tillskillnad mot 350 har jag alltid hört Majik 140/109 låta bra.
Ett klipp för slantarna, särskilt 109.
Betongbunker är grejjer det! De kan nog med lite fix få det rummet att bli lysande bra.
iPhone/songbook hade vissa problem (wlan?) så reponstiden var lång. Ni där uppe blev varse stora ändra volymproblem - ursäkta.
Kom runt 9 och var bara där en timme så jag vill gärna ha en rapport från Andy's demo.
Läcker butik med synnerligen trevliga ägare.
Ursäkta till alla Linnvänner jag inte han snacka med, vi hade brådis till barnvakten.
Kom inte heller riktigt i tid, men vi fick i varje fall lyssna till Klimax medan det ännu var hyffsat tätt med folk och det lät faktiskt rätt mycket bättre då även om det kändes att det var en bra bit kvar.
Tack för ett trevligt arrangemang! Lustig kombination - badrumsinredning och hifi
En låtlista vore trevligt för det spelades en hel del bra musik.
Ang. Klimax-demon så kom även vi lite sent, men vi hann ändå lyssna några låtar innan Andy drog ned oss i fängelsehålan. Bra tryck var det helt klart och det framgick tydligt att Klimax spelar otroligt kontrollerat och djupt - PA utan 50-150Hz puckel. Medan det fortfarande var mycket folk så lät det tajt i hela registret. Riktig känsla infann sig inte ritkigt, men uppställningen lämnade en hel del att önska. Jag skulle gissa att högtalarna och deras uppställning och akustiken var mindre bov än hur elektroniken stod (kasst bord och slarvigt placerade apparater - detta är mycket viktigt för max prestanda). Tittade inte heller på nätverkskablaget eller nätanslutning. Kanske fanns det även en del att hämta där. Allt var tydligen ganska snabbt ihopkommet under dagen så att det inte var optimalt var inte så konstigt. Synd att man nästan alltid tycks dema de häftigaste grejerna med sådan tidspress. I synnerhet sådan prylar kräver stor omsorg för att verkligen komma till sin rätt.
Har lite svårt att förstå att man kan kritisera basen i detta system dock. Det är ju tämligen uppenbart att detta är mycket mer rätt än t.ex. den bas som de äldre topphögtalarna (Isobarik eller Keltik) presterade. Visst keltik
lät mer bas (hifi-inspelnings/anläggnings bas), men de var rätt slappa vid en jämförelse. Komri kan kanske vara en annan femma...
Betongbunker kan visst låta häftigt, men fullregisterburkar i betongbunker lär inte vara någon hit. Skall all musik verkligen låta vettigt behöver man nog få till det så att efterklangen är någorlunda samma över hel registret och det blir det ju inte i en betongbunker. Skulle tro att man får problem med för lite dämpning i basen jämfört med övriga register. Med mindre högtalare är det lite annorlunda eftersom de oftast mår bra av lite stöd i basen.
Styrningsproblemet som du upplevde kanske också hängde ihop med att Andy försökte styra volymen samtidigt