selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 22:33

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Mon Feb 02, 2009 13:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu får ni ger er...
Har ni testat några av de kontroller som FINNS till DS?

Jämfört med att leta CD's är det ju rena himmelriket!!!
Finns ju album art (omslagsbilder)...du kan söka på låttitel...artist...genre...ja allt möjligt om du komfigurerar twonky som du vill.
= supersnabbt att hitta rätt skiva/låt.

Spela senast köpta skivor? skapa playlists vet ja' "skivor köpta v3" "skivor köpta v4" "skivor köpta v5"

Samt inget behov att sortera in skivorna på rätt ställe efter festen eller efter frugan/ungarna röjt runt bland CDskivorna.

Vad exakt är det dagens DSkontrolers saknar? Kan vi få exempel.

EDIT
DS fjärren kan exakt det som CD fjärren kan. MEN displayen på DS kan visa mer än CDspelaren. SAMT DS fjärren kan hantera upp till 1000 låtar, CDspelarens fjärr endast EN ynka skiva... :wink:

PostPosted: Mon Feb 02, 2009 20:35 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Nu får ni ger er...
Har ni testat några av de kontroller som FINNS till DS?

Jämfört med att leta CD's är det ju rena himmelriket!!!
Finns ju album art (omslagsbilder)...du kan söka på låttitel...artist...genre...ja allt möjligt om du komfigurerar twonky som du vill.
= supersnabbt att hitta rätt skiva/låt.

Spela senast köpta skivor? skapa playlists vet ja' "skivor köpta v3" "skivor köpta v4" "skivor köpta v5"

Samt inget behov att sortera in skivorna på rätt ställe efter festen eller efter frugan/ungarna röjt runt bland CDskivorna.

Vad exakt är det dagens DSkontrolers saknar? Kan vi få exempel.

EDIT
DS fjärren kan exakt det som CD fjärren kan. MEN displayen på DS kan visa mer än CDspelaren. SAMT DS fjärren kan hantera upp till 1000 låtar, CDspelarens fjärr endast EN ynka skiva... :wink:
Det känns bra att läsa detta, gör ju att man blir köpsugen :) Dock är inte mina ekonomiska muskler så stora för tillfället...
Som någon sagt tidigare i tråden så handlar det nog om okunskap, och det håller jag nog med om!

Många här på Selleri har ju redan hoppat på DS-tåget, och säkerligen finns det många som testat flera applikationer för att kontrollera DS.
Varför kan inte någon/några av er ta initiativet att starta en klistrad DS-tråd, där b.la. olika kontrollösningar presenteras och för/nackdelar diskuteras? Jag skulle tycka det vore oerhört värdefullt, och säkert många andra med.
Visst det finns lite info spritt här på Selleri, på Linns hemsida/forum och på handlares hemsidor...men en komlpett samling, DET vore något :)

PostPosted: Mon Feb 02, 2009 23:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

största problemet med Ds som jag ser det, är att det är lätt hänt att man byter låt lite för ofta för att det är så enkelt, vilket kanske gör att man missar godbitar på skivor som behöver lite längre tid

En annan stor fördel med Ds är att samlingskivor blir något helt nytt....för vem ids sätta i samlingsskivan för en låt? med ds är det bara ett klick bort

Men visst en massa saker skulle Linn kunna göra t.e.x ta fram ett program där man själv kunde skanna in sina skivomslag och även kunna blädra i texthäften kanske även lägga upp en egen bas över albumbilder

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 01:29 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Största problemet som jag ser det är övergången från att ha CDs i bokhyllan till att ha dom på datorn. Äkta objekt -> Virtuella objekt.

För att lösa människa-data interaktionen (MDI) problemet krävs ett gränssnitt. Ett sådant blir ej bra, oavsett hur många funktioner det har, om tänkta användare blir "rädda", ser det som onödigt krångel eller inte ser fördelarna. Det blir heller inte bra om man inte känner igen sig i miljön.

Jag skulle själv vilja ha en 10" enkel och lätt touchscreen som fjärr, på bordet. När man plockar upp den aktiveras ett gui när man får upp sitt "bibliotek", Kanske ungefär som "delicious library" som är är utvecklat för osx. Det styrs med handen likt en ipod touch/phone.

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 07:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jhn55 wrote:
Jag skulle själv vilja ha en 10" enkel och lätt touchscreen som fjärr, på bordet. När man plockar upp den aktiveras ett gui när man får upp sitt "bibliotek", Kanske ungefär som "delicious library" som är är utvecklat för osx. Det styrs med handen likt en ipod touch/phone.
Ja, inget tangentbord som bara är i vägen, bara en tryckkänslig skärm. Är inte långt borta.

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 19:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
största problemet med Ds som jag ser det, är att det är lätt hänt att man byter låt lite för ofta för att det är så enkelt, vilket kanske gör att man missar godbitar på skivor som behöver lite längre tid.
Alla DS-spelarna är så bra att man inte vill byta låt, för att alla låtar är så bra... kan kännas lite frustrerande när man bara har en timme över och redan lagt upp en låtlista på 10 skivor. :mrgreen:

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00