Magnus wrote:
Höja/sänka volymen funkar med Ipod Touch och Iphone.
/M
Förtydling: kräver om man har ett separat försteg att
1/ Du har ett försteg som stödjer volymjustering från DS
2/ Du har en kabel mellan DS och försteg. (följer med DS)
Ni har väl inte missat att Kinsky
PDA (den som passar bla a HP 214) även finns som PC variant i BETA? Heter Kinsky
Desktop och ersätter alltå Linn GUI.
Kör den sedan någon vecka min gamla avdankade IBM Thinkpad och det funkar KALAS!
Så ett annat sätt att styra DS är alltså att skaffa "något litet" som kör XP. (vet ej vilka ytterligare MS OS den stödjer då min IMB Thinkpad har XP)
Något litet kan ÄVEN vara en Eee 901 som har 5h batteritid och 9" skärm.
Själv har jag en MSI Wind med 10" och 2.5h batteri som arbetsdator men siktar nog in mig på en HP 214 eller liknande OM/NÄR jag går över från att definiera playlist i IBM för att därefter använda Linn DS fjärr. Är ju oslagbart enkelt att byta låt/justera volymen med orginalfjärren
utan att använda två händer/ögonen, utan att ha en kabel till försteget,, utan behov av en trådlös access ansluten till ditt DS nätverk (maniska mig som tycker mindre störningar i DSnätverket = bättre)
Så antingen gör man som mig ELLER så har man full flexibillitet i knät (välja skiva/låt direkt från databasen) som medför att "hoppa till nästa låt"/öka volymen" kräver FULL UPPMÄRKSAMHET. Dvs inte helt övertygad än...

Min målbild är att ha både fjärren (för enklare saker) samt PDA för allt annat.