selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:25

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Thu Dec 25, 2008 12:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vad vill ni se under 2009 och varför.
(Inte världsfred, ekonomisk uppgång, evig kärlek o annat oviktigt, här snackar vi musik samt musikanläggningar :mrgreen: )

Min lista
- Solo mkII. Troligt då nu redan då alla andra Klimaxkomponenter har uppgraderats; källor (bägge), försteg o burkar.
- Nya referenshögtalare, Komri läggs ned. Tror inte de uppgraderas av flera skäl.
- Ny bättre pgm-vara till DS som gör spelarna än mer musikalisk.
-Bättre kontrollpgm till DS
- Kisto mkII plus Unidisk mkII (Blueray uppgradering). Med den smarta uppbyggnaden av dessa med lös kort borde det kunna gå smidigt men har Linn resurserna?
- Lingo/Linto mkII. Kommer det någongång och blir det i Klimaxlåda eller inbyggt i Lp12? En massa rykten surrar...
- Center i Majikserien kommer, gamla högtalare läggs med
- låga mer rimliga uppgraderinspriser från Linn!!!
- lägre prisade plus mer prisvärda produkter, nu när Linn känner att lejonklou flåsar dem i nacken. :wink:
- mer flac i studiomasterkval kan köpas på webben
- mindre komprimering/söndermastring

PostPosted: Thu Dec 25, 2008 12:46 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Halleluja !!! :mrgreen:

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Thu Dec 25, 2008 12:52 
Site Admin
Site Admin

Bra önskningar Jan :!:

Jag har ett antal idéer som jag dock inte hinner skriva ner nu, men min främsta önskning är helt klart: Linn Movie DS. (även om jag inte tror det lär hända) :)

PostPosted: Thu Dec 25, 2008 14:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En blueray spelare i 1.1 klass med inbyggd ds i akurateklass borde kunna hammna på ett rimligt pris samt nya försteg med HDMI 1.3

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Thu Dec 25, 2008 15:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En generalöverenskommelse i musikbranschen om totalstopp vad gäller "loudness war"!
Och i anslutning till det: En bra mastrad version av Metallicas senaste!
En Kikkin med två ingångar!
Ipod-stöd för FLAC!
Att jag ska få tummen ur och fixa till musikmöbeln som jag har tänkt det så att det blir meningsfullt att HF kommer hem och "do whatever they do"!
Instämmer dessutom med f g talare om att det vore väldans trevligt med en "Linn Movie DS" med en bra avvägning pris/prestanda i kombination med att just det nödvändiga beloppet uppenbarar sig på mitt bankkonto! :)

God fortsättning alla Sellerister!

Kom på en sak som måste tilläggas i önskelistan för 2009: Stora framgångar för Lejonklou!

PostPosted: Thu Dec 25, 2008 17:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En Linn Classic DS skulle sitta som en smäck. :)

PostPosted: Fri Dec 26, 2008 00:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

1:"En generalöverenskommelse i musikbranschen om totalstopp vad gäller "loudness war"!"
Låter som en bra ide, skulle uppskatta lite trevligare mastring på skivor i allmænhet. Tycker det var bættre førr men man kanske ær bakåtstrævare då :roll:

2:Førutom det skulle jag tycka det var trevligt med ett større tillskott i ekonomin, skulle gærna uppgradera sneakynDSe'en till MajikDs eller ænnu hellre AkurateDS :D

2an ær væl alternativet som har størst møjlighet att førverkligas, kræver dock lite personlig anstrængning. Tyværr kænner jag på mig att dessa pengar redan har viktigare hål att fylla men vem vet, man får som sagt ønska sig!

PostPosted: Fri Jan 16, 2009 00:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Våren 2008:
Quote:
STEREOPLAY INTERVIEW with Gilad Tiefenbrun, Linn Director of Engineering

STEREOPLAY: What is the difference between Klimax DS and Akurate DS?

GT: There are no technological or financial constraints on Klimax DS. Our engineers were tasked with developing one thing only: the best-sounding product possible. Akurate DS is an adapted variant, which has benefited from the development of Klimax DS.

STEREOPLAY: Will we see a Linn preamplifier with network connection soon?

GT: Why not? But think even further: all your loudspeakers could have network electronics built into them, and they could receive music as well as configuration via the network - crossover characteristics, room correction and so on... that's what we understand an open system to be!

STEREOPLAY: How open is Linn with its system?

GT: In the short term, closed systems are simpler but more limited. An open system requires cooperation on standards, but it also offers better prospects for the future and more flexibility.

STEREOPLAY: When will we see HDMI-1.3 inputs for high-definition audio in Linn's products?

GT: Soon (laughs). For now, we have concentrated on getting our networked products to market. But HDMI in the preamp is coming.

STEREOPLAY: What has been the reaction to the DS products?

GT: The DS product line has opened a dialogue with customers, the likes of which we have only seen before with the LP12. The many possibilities offered by network players stimulate creativity enormously. Every day I receive emails with suggestions - an opportunity for us to engage much more closely with the realities of life of our customers. But you know, even though we are talking a lot about technology here, for us, the overriding concern is the music. At the end of the day, it is the enjoyment from the experience that counts: you sit down comfortably in an armchair and enjoy the music.

PostPosted: Fri Jan 16, 2009 13:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En väl fungerande Spotify-DS-brygga
Lossless streaming från Spotify
Ny högtalarserie mellan Akurate och Majik med 3k-array, där en tokbra center ingår i planerna redan från början
HDMI-ingångs-uppgraderingar för befintliga försteg
En ny hjärna åt teknikchefen (Gilad?) så han fattar att det är pinsamt att släppa en hembioprodukt som kostar som en bil men får pisk i funktionalitet av japsbyggen som kostar som en cykel (Kisto orkar inte lipsync på DTS eller hur det var .. sånt tar ner Linn-förstegs-peppen rätt hårt, om t.o.m. sådana extremt banala konstruktionsfel finns i prisnivå-bil-grejerna, hur genomtänkta är då billigare alternativen)
5.1-DS - för musik i 5.1.
Movie-DS - ok att det kommer gnällas för att vilket featureset den ÄN har så kommer det alltid finnas filer att hitta som Tvix/PopCorn glatt visar men dyra Movie-DS'en inte visar, men det vore kul att kunna lira iaf musik-DVD från sin husserver (rippat) på en DS. BluRay-musikrippar känns avlägset att Linn ska få till-

PostPosted: Fri Jan 16, 2009 20:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Massor med ny bra musik!
mvh

PostPosted: Fri Jan 16, 2009 20:20 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

En uppdaterad Akurate Kontrol med HDMI-ingångar och inbyggd DS vore precis vad jag behöver just nu. Tolkar citatet från intervjun med Gilad att detta redan är utlovat...

/Ola

PostPosted: Sat Jan 17, 2009 07:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Att folk fortsätter att införskaffa DS prylar och säljer iväg sina cd-spelare så att begadpriserna fortsätter att sjunka. För jag tänker fortsättningsvis satsa på cdmediet och som det ser ut nu i DS hysterins tider så kan man redan idag få grymma begagnade cdspelare till väldigt bra pris. Majik cd har jag sett ute för 10000 och jag skulle inte bli förvånad om man kan få en sådan spelare för 7000 om ett halvår. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PostPosted: Fri Jan 23, 2009 23:16 
Ny Medlem
Ny Medlem

En Classik DS skulle sitta riktigt fint! :D

PostPosted: Sun Jan 25, 2009 16:27 
Site Admin
Site Admin

musikpolisen wrote:
Att folk fortsätter att införskaffa DS prylar och säljer iväg sina cd-spelare så att begadpriserna fortsätter att sjunka. För jag tänker fortsättningsvis satsa på cdmediet och som det ser ut nu i DS hysterins tider så kan man redan idag få grymma begagnade cdspelare till väldigt bra pris. Majik cd har jag sett ute för 10000 och jag skulle inte bli förvånad om man kan få en sådan spelare för 7000 om ett halvår. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Håller med till fullo - båda Unidiskarna börjar ju hamna i priser som gör att det nästan går att motivera för sig själv.

PostPosted: Mon Jan 26, 2009 12:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote:
En generalöverenskommelse i musikbranschen om totalstopp vad gäller "loudness war"!
Jo, det är ju högst upp, många positioner före något annat.

Sen vore det ju trevligt om alla riktiga HiFi tillverkare, samt dito butiker, överlever finanskrisen.

JohanR

Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00