selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:22

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Jan 10, 2009 12:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hur bra är slutsteget i Sneakyn?

Kör en Majik-I LK-variant, idag. Blir det bättre att köra sneakyn som standalone för att ex.vis driva ett par komponenthögtalare än att koppla in Majiken :?:

PostPosted: Sat Jan 10, 2009 15:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Att bara köra sneakyn är nog inte så dumt. Du får verkligen ett smidigt system och för dom pengarna. Om du vill behålla din förstärkare köp en MDS i stället :wink:

PostPosted: Sun Jan 11, 2009 10:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En MDS är ju aldrig fel.. men jag vet inte om jag vill lägga 20 papp just nu på en DS... :(

Kan man få en vettig förstärkare och en DS för drygt 10 papp är det en lysande start in i DS-världen.

Är det någon som kör/kört Sneakyns slutsteg? Går det att jämföra med några LK-lådor (vid rimliga lyssningsnivåer..)

PostPosted: Fri Jan 16, 2009 19:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vill man ha en billig smidig anläggning tror jag inget nytt eller beggagnat kan hota den i prisklassen. Jag känner folk som har icke Linnanläggningar som är flera gånger dyrare än en sneaky och ett par katan och som ändå inte spelar lika bra eller roligt. Visst lite högre och lite mer bas kanske men på det hela är sneakyn galet bra för priset. Och du kan spela förvånadsvärt högt med en sneaky bara inkopplad i ett par katan eller K104 om du föredrar dem!

Har svårt att tro att slutstegen inte skulle vara bättre än de som sitter i den gamla lkmajik-I'n. Men det är ju bara att prova med den inkopplad i Majiken och sen testa den för sig och jämföra. Tror dock du ska spela sneakyn ett par dagar så den hinner gå till sig, tycker min tjänade en hel del på det. I början kändes det som att det var en del skillnad från om man just hade ingång den eller om den hunnit spela sig varm. Kan ju vara bra tänka på om du ska prova den.

PostPosted: Tue Jan 20, 2009 18:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Någon som kan avgöra om man kan få ett någorlunda bastryck med ett par mindre golvare(88db, 6ohm, 2x2,5",35Hz - 20kHz)??
Behöver inte kunna lyfta taket men ändå rocka på i en betonglägenhet, utan att den tappar greppet?

Eller är det bättre att köpa en stativare (90db, 4ohm, 6,5", 45Hz - 30KHz), tillsammans med detta slutsteg,
tänkte om slutsteget orkar rocka hårdare med bara ett bas element i stället för två?

PostPosted: Sat Jan 31, 2009 18:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Comstedt, har du kör Sneaky steget med katan själv?

Låter som 2x20 w är lite klent...

PostPosted: Sat Jan 31, 2009 22:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:

Jag hade en Naim Nait (II) för evigheter sedan och den har väl inte mer effekt än så och den spelade på bra, inte som ett aktivt trevägssystem men det räckte bra i lägenheten då. Man skall inte stirra sig blind på watten... Hur långt just Sneaky-slutsteget räcker har jag mindre koll på dock. Får kolla detta vid tillfälle. Är ju bra att veta. En beg. Sneaky till barnen är nog en klockren variant vad det lider...

PostPosted: Sun Feb 01, 2009 01:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:

Har Lyssnat på sneaky rakt in i Katan på T&T, det gick att spela nog högt där i deras rum. Här hemma har jag innan jag köpte mina C5100 slutsteg testat att spela rakt in i några olika högtalare.

K104, Majik140 samt högtalare av annat märke (med 3st6,5" +diskant i varje) Sneakyns slutsteg räcker till för att kunna lyssna högt, betydligt högre än vad jag själv och flera andra trott. Men vill man kunna spela så där "ingen annan är hemma och grannarna är bortresta högt" så bör man skaffa ett separat slutsteg.

PostPosted: Sun Feb 01, 2009 12:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har precis beställt ett par K104, nästa steg blir nog att byta ut min LK majik-I mot nyare modellen eller min SB mot en Sneaky DS.

PostPosted: Sun Feb 01, 2009 14:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Se ifall det finns nån butik eller någon forumsmedlem som har en sneaky i närheten du kan lyssna på. Personligen tycker jag den är otroligt bra för de pengar den kostar, men det är ändå viktigt att du själv avgör vad du tycker, och om du tycker slutstegen i den är bra nog eller om du kan spela högt nog med dem.

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00