selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 00:31

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 20:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

insomnia wrote:
Hör av er om ni vill ha inbjudningar till Spotify. Jag abbonerar och har 10 inbjudningar över för närvarande. Det enda som behövs är era mailadresser

Du har PM ...

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 11:19 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Ha ha... Rätt. Jag var kanske lite otydlig där. Om ni PM:ar era mailadresser till mig så skickar jag ut inbjudan. Några har redan nappat.

PostPosted: Sun Dec 21, 2008 13:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag sitter med en stor del av världens musiksamling i knät i sängen. Fantastiskt. Tack för inviten Insomnia!

Nån som lyckats strömma Spotify-musik till sin DS än?

Nu finns ju också Tunerec. Inga invites behövs eftersom det är beta.

Undrar när första tjänsten som erbjuder lossless streaming dyker upp?

PostPosted: Sun Dec 21, 2008 16:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fast TuneRec bygger på att du "spelar in" från radiostationer, vilket om än det är många och rasar in musik i en rasande takt när du väl börjat, ändå är väldigt styrt av vad andra väljer att spela. Om dom inte spelar din musik kan du inte "spela in" den och den finns inte tillgänglig. Radio är det värsta påhittet för musik som finns, kommersialiserad tvångsprägling av skitmusik på folk. All form av musiklyssning som bygger på det grundkonceptet tycker jag direkt illa om. Jag vill välja själv bland utbudet.

Nickleback och sveriges Nickleback Takida är bra exempel på varför radio är fel.

*kliver av soapboxen* puh blev lite upprörd där.

Edit tillägg: radio KAN givetvis vara kul och ha bra saker att lyssna på, ge idéer, inspiration bla bla, men många har det som enda källa och dom blir förstörda av dålig musik som storbolagen valt ut. Det som är kul med Spotify tycker jag är att det är såpass bra att med ännu lite bättre utbud börjar det närma sig att inte behöva komplement, dvs börjar nästan ta ut behovet av egen musiksamling. Bara tanken är rätt spännande. TuneRec är mer av .. hmm som man gjorde förr - spela in blandband från radion. Fast med 2000-talets datorkraft.

PostPosted: Mon Dec 22, 2008 21:38 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Nu har jag faktiskt delat ut mer än 10 inbjudningar till sellerister. Känner mig lite som Tomten :-)

Jag har några inbjudningar kvar för er som är intresserade!

PM:a er mailadress till mig så får du en inbjudan på ett litet kick.

PostPosted: Mon Dec 22, 2008 23:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Du gör en god gärning :) Tillgång till musik på det här sättet när man är framför datorn är nästan magiskt. Otroligt trevlig tjänst! Hoppas dom fixar nåt sätt att klämma in egen lokalt lagrad musik i samma interface vad det lider, för utbudet är ju inte komplett. Sen vore det även trevligt om man som Premium-medlem fick streama lossless istället för Ogg-formatet. Men lokalt arkiv via samma interface skulle ju kunna vara en nödlösning på det - då får man fortfarande köpa och rippa sånt man är kinkig på. Åsså kronan på verket nåt bra sätt att streama ut utdatat till en uPnP player såsom en Linn DS.

Under Help/Report Bugs kan man även skicka in förslag! Använd gärna det för att peppa dom på 1) Lossless-musik och 2) att kunna få in lokalt arkiv samt 3) kunna streama till uPnP player på ngt bra sätt (om det nu går lösa, jag kan för lite om uPnP för att spekulera)

PostPosted: Thu May 28, 2009 16:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Fick precis igång spotyfi efter flera månders krångladne i windows xp, och slog på amanda Jensen so far away, och tyckte det lät rätt musikaliskt.
Undrar om spotify's mp3 or gjorda från studiomasterkvalitét i grunden?
Läste här någonstans att någon försökt göra lika bra mp3:or från cd som naim hade gjort från studiomaster, men naims mp3:or t o m 56kbps var bättre(mera musikaliska) än egendekodade.

SEn undrara jag om spotify låter bättre i vista/windows7 då kmixer.dll filen är uppgraderad i dessa windows. ??
Själv brukar jag köra mp3 filer via kernelstreaming i winamp , som hoppar förbi kmixer.dll i windows xp.- Men det går ju inte med spotify.

PostPosted: Thu May 28, 2009 22:31 
Site Admin
Site Admin

Slå av volume normalization i Spotify och slå på "Direct mode" för drivrutinen så blir det trevligare iaf.

PostPosted: Thu May 28, 2009 22:53 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Vart går du in för att slå på direct mode?

PostPosted: Sun Jul 26, 2009 11:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej,

Har precis lagt in en liten "HOWTO", streama från Spotify till DS (Windows XP), hittade denna tråd och insåg att det kanske inte låg på helt rätt forum.

Här är länken iaf.
http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f ... ify#p65053

Desto mer jag lyssnar på /använder Spotify desto mer får jag känslan av att detta är framtiden, slippa ladda ner, slippa rippa, slippa backuper, spellistorna finns alltid tillgängliga etc.
Det är väl bara kvalitetsfrågan som skall lösas...

Fridens!

/Leif

Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00