sportbilsentusiasten wrote:
Med Akurate Kontrol - en del saker bättre än Kikkin, vissa sämre.
en del föredrog Kikkin, andra Akurate Kontrol.
(jag tyckte diskantljud var LITE mer i takt på Akurate, medan basgångar var lite mer i takt i Kikkin)
Jag tyckte faktiskt att Kikkin var bättre, på första jämförelsen var de ganska lika, på andra jämförelsen var Kikkin bättre. Akuraten var åt det trista, korrekta hållet medans Kikkin var musikalisk och svängig. Men eftersom alla inte var överens så förstår ni säkert att det var en ganska jämn match.
Fredrik är inte riktigt klar med fintuningen av försteget. Hans mål är att slå Akurate.
Det är jag övertygad om att han gör
Jag med! Men enbart på prestanda, inte på funktionalitet.
Fullständigt lysande prestanda för endast 6k SEK - BRA jobbat Fredrik
Blir givetvis dundersucce'
Absolut! Borde iaf bli dundersuccé, allt annat är orättvist!
stefan wrote:
Jag tycker kanske att Akurate kontrol vann matchen i kväll men jag skulle nog behöva ett par vändor till för att säga säkert = dom är på samma nivå alltså. ... för 5900 spänn !!!
Precis! Även om jag tyckte Kikkin var bättre så var de alltså nära, för en åttondel av priset! För den som inte behöver Akuratens funktionalitet så är den vad man brukar kalla en "No Brainer".
stefan wrote:
Volymen går i steg mellan 0-100. Ingen display som visar värdet utan en lysdiod som ändrar färg för varje 10-tal dvs växlar färg när man passerar 30, 40, 50 osv. Jag tror det kommer att funka rätt bra i praktiken, man lär sig färgerna och ser vilken ungefärlig nivå den är på. Man kan bara ändra ändra volym med fjärren. Mute finns också. Fjärr ingår inte men Linns mfl funkar (Philips-koder)
Det här var verkligen en (för mig) överaskande finess! Suveränt att med bara en lysdiod på fronten kunna se vad man har för volym. Jag tror som Stefan att det kommer att fungera mycket bra i praktiken. Jag tyckte att det blå skenet var lite starkt, men som tur är slocknar den efter 10 sec, när den inte manövreras.
Ja, tack alla för en trevlig kväll, främst Anders & Fredrik förstås. Kvällen blev som vanligt allt för kort, men ändå hanns det med att jämföra det som var planerat. Mest överaskande under kvällen var hur trist Majik DS inbyggda volymreglering var. När vi först körde med den så undrade jag verkligen var kvällen skulle ta vägen. Kunde det verkligen bli bra? Men så fort den försvann så började det låta DS igen. Kanske hade det varit mer acceptabelt med en mindre avslöjande playback del?
Vad som än händer i den framtida kampen mellan Kikkin och Akurate Kontrol så kan vi vara säkra på en sak. De stora vinnarna är oss kunder! Allt kan bara bli bättre av detta, vilken produkt som än passar oss som individer. Och för det är jag Fredrik tacksam, helt suveränt att någon utmanar och bättrar Linn!