Europe wrote:
Designmässigt är det väl bara en nackdel med produktlinjer om inte alla produkter i sortimentet var matchade till varandra.
Nej, som andra redan skrivit, det ska synas att man köpt top of the line.
(obs nu har jag marketing-hatten på mig - för oss medvetna köpare är det ju sämre)
På samma sätt har produktserier andra fördelar, utöver vad andra redan skrivit, tex får Linn
ny press (new Linn Majik tested in next issue) trots att det egentligen är gamla produkter. Så nya namn och serier ökar exponeringen i pressen!
Att säljarna enkelt kan visa upp en produktserie gör införsäljning enklare/snabbare. dessutom har de sedan ytterligare säljning (sk merförsäjning) genom att uppgradera källan till nästa produkt i hierkin. (stavning??)
För att avsluta, produktserier har INGET med prestanda att göra - Linn har ju endast grupperat sina produkter och kallat dom lämpliga namn.
Typ; det bästa försteget kallar vi Klimax, näst bäst kallar vi Akurate osv...
Med ovanstående i åtanke - någon som är förvånad att Linn tonat ned source first?
VI SES I KVÄLL HOS Anders!